عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

رقابتی در کار نیست بلکه هدف سبقت گرفتن در خدمت کردن به مردم است/ رئیس محوری در مجلس کاملا غلط است/ رئیس یا هیات رئیسه مجلس نباید در تعیین اعضای کمیسیون‌ها دخالت کنند

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۹:۲۲:۳۷
کد خبر: ۹۹۵۸۵۸
رقابتی در کار نیست بلکه هدف سبقت گرفتن در خدمت کردن به مردم است/  رئیس محوری در مجلس کاملا غلط است/ رئیس یا هیات رئیسه مجلس نباید در تعیین اعضای کمیسیون‌ها دخالت کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمایندگان مجلس بر اساس شایستگی وارد کمیسیون‌ها می‌شوند و از بین خودشان نمایندۀ اصلح را برای ریاست کمیسیون انتخاب می‌کنند. رئیس یا هیات رئیسه نباید در این فعالیت نمایندگان مداخله کنند بلکه خود آنها باید مشوق شایسته سالاری باشند.

«مصطفی میرسلیم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در پاسخ به این پرسش که با توجه اینکه زمان انتخابات نام شما و قالیباف در یک لیست مشترک قرار داشت و حالا بعد از پیروزی در این میدان هر دو  مدعی ریاست مجلس هستید، این دو رفتار با یکدیگر تناقض ندارد؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ریاست مجلس به ادعا نیست بلکه به انتخاب نمایندگان محترم مجلس است. برخی از نمایندگان به این جانب حسن ظن دارند که از آنها متشکرم و برخی به دیگران.

او ضمن اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم افزود: در این مجلس کارهای فراوانی داریم که باید برای آنها وقت بگذاریم و نباید فرصت‌های ارزشمند خود را برای جدال بر سر ریاست تلف کنیم. مهم این است که حق مردم احقاق شود و لذا از همین حالا، باید اقداماتی که ما را برای خدمت به مردم آماده می‌کند، انجام دهیم تا پس از افتتاح مجلس یازدهم، بتوانیم جواب انتظارات بر حق مردم را بدهیم. بنابراین رقابتی در کار نیست بلکه سبقت گرفتن در خدمت کردن به مردم، است.

میرسلیم در پاسخ به اینکه چشم‌انداز شما برای همکاری با قالیباف در تعیین فراکسیون‌ها و کمیسون‌ها به چه صورت است به عبارت دیگر شاهد همکاری شما با او در این زمینه‌ها خواهیم بود، تصریح کرد: این نوع تلقی از مجلس یعنی رئیس محوری کاملا غلط است و نمایندگان مجلس بر اساس شایستگی وارد کمیسیون‌ها می‌شوند و از بین خودشان، نمایندۀ اصلح را برای ریاست کمیسیون انتخاب می‌کنند. رئیس یا هیات رئیسه نباید در این فعالیت نمایندگان مداخله کنند بلکه خود آنها باید مشوق شایسته سالاری باشند. این تغییری است که شاهدش خواهید بود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اینکه از نظر شما رئیس مجلس یازدهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و باید چه اقداماتی را در اولویت اقدمات مجلس یازدهم قرار بدهد؟ خاطرنشان کرد: رئیس قوه مقننه باید سخنگوی صادق و دقیق مجلس باشد و نه مطرح کنندۀ نظریات خود، زیرا مجلس در رأس امور است و نه رئیس مجلس. همچنین این فرد باید هماهنگ کنندۀ خدمات هیات رئیسه نسبت به نمایندگان باشد تا اطلاعات، کارشناسی مورد نیاز به موقع در اختیار نمایندگان قرار گیرد و بتوانند، درست تصمیم بگیرند. از طرف دیگر پاکدستی از شروط لازم برای این جایگاه است تا ادارۀ امور مجلس از مفاسد و زد و بند مصون بماند و برای ارکان کشور، الگو شود و در نهایت سعۀ صدر از شروط اصلی رئیس مجلس است.

نظر شما