چهار وزیر دولت این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۹:۴۶:۴۳
کد خبر: ۹۹۶۱۶۴
چهار وزیر دولت این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند
وزیران آموزش و پرورش، علوم تحقیقات فناوری، امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت این هفته در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور می یابند تا در خصوص مسائل مطرح در این کمیسیون‌ها بحث و تبادل نظر کنند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، مجلس  در سال جدید سومین هفته کاری خود را در حالی آغاز می کند که این هفته کمیسیونهای تخصصی میزبان محسن حاجی میرزایی، منصور غلامی، فرهاد دژپسند و رضا رحمانی هستند. عمده محورهای گفت و گوها و بحثها در این کمیسیون‌ها در خصوص مقابله با کرونا و مهار تبعات آن می باشد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز یکشنبه میزبان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خواهد بود و قرار است وزیر آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد وزارت متبوع در حوزه آموزش‌های مجازی و آزمون‌های پایان سال تحصیلی ارائه دهد. 

 این کمیسیون همچنین از وزیر منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری دعوت کرده است به منظور ارائه گزارش وزارت متبوع در خصوص نحوه برگزاری کلاس های مجازی و آزمون های پایان ترم تحصیلی جاری دعوت کرده است در این روز در کمیسیون حضور یابد.

 اعضای کمیسیون آموزش روز دوشنبه هم میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور ارائه گزارش عملکرد از نحوه مواجهه با شیوع ویروس کرونا خواهند بود. 

کمیسیون اقتصادی روز دوشنبه بررسی نحوه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و همچنین بررسی آخرین وضعیت بازار بورس با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و روسای محترم سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و خصوصی سازی را در دستور کار دارد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات شنبه ادامه بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشوررا در دستور کار دارد .

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به عملکرد منابع و مصارف (دریافت ها و پرداخت ها ) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور رسیدگی می کنند.  اعضا در جلسات این هفته گزارش تفریق بودجه سال ۱۳۹۷ را جمع بندی خواهند کرد.

کمیسیون بهداشت و درمان دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت داروهای بیماران کرونایی بحث و تبادل نظر خواهند کرد. بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت و نیز بحث و بررسی در مورد اصلاح قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر هم در دستور کار این هفته این کمیسیون است. 

اعضای کمیسیون صنایع و معادن گزارش اولیه هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را بررسی می کنند

کمیسیون قضایی و حقوقی روز یکشنبه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان (اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کنند.
بررسی لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان (اعاده شده از شورای نگهبان برنامه دیگر این کمیسیون در این هفته است.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ روز دوشنبه آثار اقتصادی کرونا در واحد های تولیدی و صنفی با توجه به الزامات جهش تولید با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و معاونین مربوطه ، بخش خصوصی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی می کند

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم روز شنبه در نشست مشترک با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن استان البرز با موضوع بررسی مسائل و مشکلات صنایع پالایشگاهی غلات ، فرآورده های کشاورزی و موادغذایی و همچنین مشکلات صنعت دام و طیور استان با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی (معاون امور تولیدات دامی - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ، سازمان دامپزشکی ، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی ) ، بانک شکاورزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت (معاون امور صنایع - معاون بازرگانی داخلی - سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان - ستاد تنظیم بازار ) بانک مرکزی ، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان تعزیرات حکومتی  در دستور کار دارد.
 در این کمیسیون روز دوشنبه گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از «عملکرد وزارت جهادکشاورزی در خصوص چگونگی اجرای قانون اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۱۲ و واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز و تنظیم بازار » ارائه خواهد شد.
 سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این هفته برنامه ای اعلام نکرده اند.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز