یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

خاتمی هیچگاه ادعای رهبری اصلاحات نداشته که بگوئیم شکست خورده یا پیروز شده است/ برخی از افراد با حرف و کلام زنده هستند و باید چیزی پیدا کنند و بگویند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۵:۰۵:۳۶
کد خبر: ۹۹۶۴۱۷
خاتمی هیچگاه ادعای رهبری اصلاحات نداشته که بگوئیم شکست خورده یا پیروز شده است/ برخی از افراد با حرف و کلام زنده هستند و باید چیزی پیدا کنند و بگویند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: خاتمی هیچگاه ادعای رهبری اصلاحات را نداشته که حالا بگوییم در رهبری شکست خورده یا پیروز شده است. کسانی که ایشان را رهبر می‌دانستند تقصیر خودشان است اما ایشان هیچگاه ادعایی در این مورد نداشتند.

«سیدمصطفی هاشمی‌طبا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره شدت گرفتن انتقادات برخی از اصلاح‌طلبان به سیدمحمد خاتمی و رهبری او در جبهه اصلاح‌طلبان به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: خاتمی هیچوقت ادعای رهبری اصلاحات را نداشته است. برخی از افراد با حرف و کلام زنده هستند و باید چیزی پیدا کنند و بگویند. انتقاد از خاتمی استنباطی است که برخی از افراد از برخی اتفاقات دارند ولی جزو متشابهات است و جزو محکمات نیست.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه در تحلیل مسائل اجتماعی فاکتورهای مختلفی دخیل است، اظهار کرد: برخی از انتقادات کلامی است. برخی آدم‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند جایگاه سیاسی خاصی ندارند که بخواهند خود را حفظ کنند بلکه فقط تحلیل‌های ذهنی خود را مطرح می‌کنند. خاتمی هیچ‌گاه ادعای رهبری اصلاحات را نداشته که حالا بگوئیم در رهبری شکست خورده یا پیروز شده است. کسانی او را رهبر می‌دانستند، تقصیر خودشان است اما او هیچگاه ادعایی در این مورد نداشت.

او درباره رهبری در جریان اصلاح‌طلبی، عنوان کرد: جریانات سیاسی اگر حزب باشند می‌توانیم بگوئیم شکست خورده یا پیروز شده ولی مسائلی که به صورت متفاوت بیان می‌شود، مثل جریان اصلاح‌طلبی یک حرف و یک سخن نیست بلکه طیف‌های مختلفی در این جریان هستند و هر کدام، حرف‌های مختلفی در این جریان می‌زنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ماهیت اصلاح‌طلبی هم این است که نمی‌توانند در یک کانال خاص قرار بگیرند، بیان کرد: اصلاح‌طلبان معمولا اندیشه‌های دینامیکی دارند و این اندیشه‌ها نمی‌توانند در یک کانال بروند. طبیعتا در کانال‌های مختلف قرار می‌گیرند که از لحاظ اجتماعی می‌تواند موثر باشد ولی از لحاظ سیاسی، نمی‌تواند رهبری پیدا کند.

هاشمی‌طبا درخصوص برنامه سیاسی اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاحات معمولا باید راه خود را پیدا کند نمی‌توان از قبل گفت اصلاحات باید چه کند. اصلاحات یک حرف نیست اگر تبدیل به حزب شود، می‌شود یک حرف. جریان اصلاحات در کشور با درجات و تیپ‌های مختلف وجود دارد. برخی اوقات می‌تواند جامعه را تحت تاثیر رای‌گیری قرار دهد و برخی مواقع ناتوان است‌.

او در پاسخ به تحلیل برخی که می‌گویند اصلاحات کارایی خود را از دست داده و به پایان رسیده است، توضیح داد: اصولا مگر می‌شود که عمر اصلاحات به سر برسد؟ ممکن است عمر سیاسی برخی آدم‌ها به سر رسیده باشد ولی تفکر اصلاح‌طلبی در طول تاریخ بوده، الان هست و همواره خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات 1400 اظهار کرد: در دوم خرداد هم هیچکس امید نداشت خاتمی انتخاب شود. فاکتورهای اجتماعی به خصوص درباره رای‌گیری خیلی متفاوت و متغیر است و ممکن است با یک حرکت، نتیجه متفاوتی گرفته شود. شاید اگر در سال ۱۴۰۰ کاندیدایی معرفی شود که بشود روی آن حساب کرد و مردم امیدوار شوند، رای خواهد آورد. اما حقیقتا نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز