غفوری فرد خبر داد؛

اصولگرایان بر گزینه ریاست مجلس یازدهم توافق کردند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۱:۰۲:۰۲
کد خبر: ۹۹۶۵۵۰
اصولگرایان بر گزینه ریاست مجلس یازدهم توافق کردند
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: توافق ظاهرا نهایی نیست اما روی ریاست قالیباف توافق شده و در مورد هیات رئیسه مباحثی وجود دارد.

«حسن غفوری‌فرد»، وزیر اسبق نیرو و فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به اختلافات به وجود آمده میان منتخبین مجلس یازدهم بر سر ریاست قوه مقننه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: وقتی یک گروه برنده می‌شوند ممکن است گروه رقیب برای اختلاف انداختن کارهایی انجام دهد و برخی از دوستانِ خودی ممکن است در این دام بیفتند. مهم‌تر از ریاست مجلس، رسالت مجلس است باید ببینید مجلس یازدهم چه رسالتی خواهد داشت نه چه ریاستی. هر کدام از منتخبین مجلس یازدهم که رئیس شوند، موفق خواهد شد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اصلی این نیست که قالیباف رئیس باشد یا دیگران. در حال حاضر انتظارات و مطالبات مردم از مجلس یازدهم که در دست اصولگرایان است، بسیار مهم است. شرایط امروز کشور را همه می‌دانند، مشکلات اقتصادی بوده و مشکلات کرونا هم به آن اضافه شده و همه توجه‌هات بر این است که این مشکلات حل شود. اما بعد از این تازه مشکل اساسی ناشی از بیکاری و رکود خود را نشان می‌دهد. طبیعتا عده زیادی از پرسنل بیکار خواهند شد و درآمدهای دولت دچار مشکل خواهد شد که باید منابع جدیدی برای دولت در نظر گرفته شود. 

غفوری‌فرد با تاکید بر اینکه نگرانی اصلی ریاست مجلس نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک‌ماه به شروع مجلس یازدهم مانده و بسیاری از نمایندگان جدید هستند و تجربه نمایندگی مردم و کارهای اجرایی را ندارند، ممکن است مشکلات مردم را ندانند بنابراین با انرژی زیادی می ایند. از امروز باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی شود.

 ا‌و اظهار کرد: همه کسانی که به مملکت علاقه‌مند هستند و شاهد توطئه‌های آمریکا هستند باید تلاش کنند به توافق برسند، وحدت داشته باشند و با هماهنگی به مشکلات اصلی مردم بپردازند. اگر از امروز بحث ریاست مطرح باشد نشان می‌دهد از همین ابتدا راه اشتباهی را طی می‌کنیم.

غفوری‌فرد رسالت مجلس را مهم‌تر از ریاست آن قلمداد کرد و گفت: در این زمان بحرانی که توطئه های آمریکا و عربستان سعودی مزید بر علت شدند، معیشت مردم که مقام معظم رهبری دائما بر آن تأکید کردند، مهم‌ترین نکته است. لذا چگونگی مقابله با توطئه‌های آمریکا، ایجاد درآمدها و چاره‌اندیشی در خصوص آموزش و پرورش و آموزش عالی که به علت تعطیلی دو ماهه دچار مشکل شدند، از مسائل اصلی است که باید به آنها پرداخته شود که متاسفانه از آن غفلت کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به توافق اصولگرایان برای ریاست مجلس خاطرنشان کرد: بزرگان زودتر این مسئله را تمام خواهند کرد و به مسائل اصلی خواهند رسید. همچنین برخی خبرها هم مبنی بر این است که در مورد ریاست مجلس به توافق نزدیک شدند. امیدوارم قبل از اینکه این مسائل رو شود به توافق برسند، مشکل ریاست را که حل کردند مشکل رسالت مجلس را حل کنند. مجلس خانه مردم و امید مردم است و امیدواریم این مسئله حل شود.

غفوری‌فرد در توضیح توافق شکل گرفته در مورد ریاست مجلس یادآور شد: توافق نهایی نیست اما ظاهرا بر روی ریاست قالیباف توافق شده و در مورد هیئت رئیسه، مباحثی وجود دارد. قالیباف شاید به اندازه کافی رأی برای ریاست داشته باشد. همچنین بحث روسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه و مرکز پژوهش‌های مجلس که نقش مهمی در تحلیل طرح‌ها و لایحه‌ها دارد، موضوعات مهمی بوده که مطرح است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز