عضو جریان حکمت ملی عراق:

وزیران الکاظمی از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۲۰:۱۱:۲۹
کد خبر: ۹۹۶۵۷۷
وزیران الکاظمی از مجلس رأی اعتماد خواهند گرفت
یک عضو جریان حکمت ملی عراق روز شنبه گفت که "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر و مأمور تشکیل کابینه فردا یا روز دوشنبه برای برگزاری جلسه رأی اعتماد درخواست خواهد کرد و باور من این است که همگی بر اسامی کابینه پیشنهادی وی که پیشتر به بیرون درز کرده بود، توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحیم العبودی روز شنبه به شبکه خبری "روداو" کردستان عراق گفت که دولت آینده نزدیک به [خواسته] تظاهر کنندگان خواهد بود، همچنان که ملاحظه کردیم اسامی وزیران اعلام شده کابینه همان افرادی هستند که از سوی معترضان مطرح شده است.

وی همچنین گفت که بسیاری از وزیران معرفی شده، پیشتر در همان وزارت‌خانه کار کرده‌اند و افرادی حرفه‌ای هستند.

العبودی اظهار کرد: ما در برابر یک توافق بزرگ برای دادن رأی اعتماد به اسامی مطرح شده در کابینه الکاظمی و گشایش سیاسی هستیم، تنها مسأله باقی ماندن، تعین تاریخ رأی اعتماد به این وزیران است.

این عضو جریان حکمت ملی عراق افزود: فشار سیاسی خارجی هفته گذشته تلاش کرد تا در مسیر تشکیل کابینه الکاظمی مانع ایجاد کند، اما اینک شرایط مناسبی برای تشکیل کابینه فراهم شده است.

الکاظمی در نهم آوریل گذشته (۲۱ فروردین ۹۹) به عنوان نامزد فراکسیون‌های شیعه در پارلمان به رییس جمهوری عراق برای تشکیل کابینه جدید معرفی شد تا جایگزین «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر فعلی شود.

وی به دنبال ناکامی «محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» در تشکیل کابینه، مامور تشکیل کابینه جدید عراق شده است.

عمر دولت الکاظمی فقط یکسال اعلام شده و موظف است در این مدت زمینه انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا و بودجه ۲۰۲۰ را به پارلمان ارائه و عراق را در برابر چالش‌های مهم بهداشتی ناشی از شیوع «ویروس کرونا» و اقتصادی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز