منتخب اصولگرای مجلس یازدهم:

متاسفم برای مجلسی که خواب است!/ اصلاح قانون انتخابات سیاسی کاری است/ می‌خواهند قدرت را از شورای نگهبان بگیرند

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۹:۰۶
کد خبر: ۹۹۷۵۸۹
متاسفم برای مجلسی که خواب است!/ اصلاح قانون انتخابات سیاسی کاری است/ می‌خواهند قدرت را از شورای نگهبان بگیرند
منتخب اصولگرای مجلس یازدهم گفت: این طرح هیچ کمکی به انتخابات و احقاق حق کاندیداها که شما از آن دَم می‌زنید، نمی‌کند. این یک امر ناصحیح و مغایر قانون است و کسانی که این مسئله را مطرح کردند به دنبال سیاسی کاری هستند.

بیژن نوباوه وطن، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که مصوبات اخیر مجلس در راستای اصلاح قانون انتخابات و نهادمند‌ کردن بررسی صلاحیت‌ها چقدر به احقاق حق کاندیداها کمک و از نظارت سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند؟ گفت: اینکه مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت یک‌ کاندیدا نظر بدهند خلاف قانون اساسی است زیرا شورای نگهبان مسئول نظارت بر قانون اساسی است. صلاحیت افراد چه در ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس برعهده شورای نگهبان است.  شاید نظر دوستان این است که در انتخابات ریاست جمهوری هم شورای نگهبان نظر ندهد و فقط مراجع چهارگانه نظر بدهند؟! این شدنی نیست. در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟

او ادامه داد: اگر نظارت استصوابی نباشد، نظارتی وجود ندارد. در بعضی شوراها نظارت استصوابی نیست مثل شورای نظارت بر صدا و سیما. شورا هست و نظارت می‌کند ولی چون استصوابی نیست هیچ اثری ندارد. خیلی کشورهای دنیا شرایط برای انتخابات‌شان سخت‌تر از ایران است. 

منتخب اصولگرای مجلس یازدهم گفت: این طرح هیچ کمکی به انتخابات و احقاق حق کاندیداها که شما از آن دَم می‌زنید، نمی‌کند! این یک امر ناصحیح و مغایر قانون است کسانی که این را مطرح کردند به دنبال سیاسی کاری هستند متاسفم برای مجلسی که در خواب است و به جای کار مثبت اینها را مطرح می‌کند که قطعا مورد مخالفت شورای نگهبان هم قرار می‌گیرد. به شخصه اگر شرایط انتخابات اینگونه می‌بود در انتخابات شرکت نمی‌کردم!

او در پاسخ به این سوال که در این دوره از انتخابات شاهد رد صلاحیت‌های گسترده آن هم با عنوان عدم التزام به اسلام بودیم، مصوبه‌ مجلس دهم چقدر به مشکلات پایان می‌دهد؟ گفت: با این مصوبه پس نصف مقامات باید محاکمه شوند بسیاری از تخلفات شواهدی برایش وجود ندارد. این غیرمنطقی است وقتی امری به شورای نگهبان قاطع اعلام شد دیگر عدم التزام شکل دادگاهی ندارد. بسیاری از افراد هستند که به ظاهر تخلفی نکردند ولی بدنام هستند آنقدر زرنگ هستند که دم به تله ندادند. این برای زمانی است که متهم تفهیم اتهام شود و شخص به زندان برود. کسانی که این طرح را مطرح کردند می‌خواهند قدرت شورای نگهبان را بگیرند و خودشان مشکل دارند، این امر غلط است. پس از ورود به مجلس در اولین قدم اصلاح قوانین انتخابات و شفاف سازی و مشخص کردن حدود اختیارات مجلس را دنبال می‌کنم تا مشخص شود آیا رئیس مجلس، رئیس است یا سخنگو؟!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز