یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

میانجیگری حدادعادل کارساز نیست/ در دوره مرحوم هاشمی مجلس ابهت داشت

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۲:۲۵:۱۰
کد خبر: ۹۹۷۹۱۰
میانجیگری حدادعادل کارساز نیست/ در دوره مرحوم هاشمی مجلس ابهت داشت
فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقش حداد عادل و نزدیکان او در مناقشات اصولگرایان می گوید: میانجیگری حداد عادل کارساز نیست.

«محمدرضا مروارید»، استاندار سابق استان ایلام و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره بحث ریاست مجلس یازدهم و تشکیل جلسات مخفیانه با این محوریت توسط بخشی از نمایندگان مجلس یازدهم، به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: اصولگرایان مجلس یازدهم سه گروه هستند. افراد پائین‌ دستی آنها با هم توافق ندارند، مثلا سران گروه پایداری‌ها، گروه قالیباف و طرفداران احمدی‌نژاد می‌خواهند به طور مخفی به توافقاتی برسند و بعد آن را در بدنه پیاده کنند.

مروارید با بیان اینکه «هیچکدام از این سه گروه فراکسیون قوی ندارند بلکه تقریبا نیروهای برابر دارند»، اظهار کرد: افرادی که برای ریاست مجلس کاندیدا شده‌اند هر کدام مشکلاتی دارند. حتی اصولگرایان هم میرسلیم را خارج از رده می‌دانند چراکه سن او بالاست و همه شعار جوانگرایی می‌دهند، میرسلیم مدت‌ها در فضای سیاسی حضور نداشته است و از آنجائیکه نزدیک به حزب موتلفه هست باقی اصولگرایان او را قبول ندارند. درباره قالیباف هم بسیاری از مراجع بالادستی با ریاست او مخالف هستند. باقی کاندیداها هم یا شخصیت‌شان به ریاست مجلس نمی‌خورد یا یک مشکلی دارند، به همین دلیل نمی‌توانند یکدیگر را قانع کنند.

استاندار سابق ایلام افزود: سران این گروه‌ها جلساتی را برای ریاست مجلس برگزار می‌کنند و وقتی بدنه متوجه می‌شود، شروع به اعتراض می‌کند. هر چند که به قول مطهری هر کدام رئیس مجلس شوند هم فرق چندانی نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نقش حدادعادل و نزدیکان او در مناقشات اصولگرایان، عنوان کرد: حدادعادل اتوریته‌ای ندارد. این سه گروه با گروه مستقلین و اصلاح‌طلبان هیچکدام حدادعادل را قبول ندارند به غیر از چند نفری که از حزب موتلفه و اصولگرای سنتی هستند بنابراین میانجیگری او کارساز نیست. 

مروارید در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم در برگرداندن پارلمان به جایگاه اصلی‌اش موفق خواهد شد یا خیر؟ گفت: به نظر من اصلا در این کار موفق نخواهند بود. سابقه اصولگرایان در مجلس چهارم و هفتم، نهم موفق نبوده است. سازوکار کشور طوری است که فعلا مجلس جایگاهی ندارد کاری هم نمی‌توان کرد مگر اینکه تغییرات اساسی در ساختارها ایجاد شود.

او افزود: در دوره هاشمی و به دلیل نزدیکی او به امام، مجلس ابهتی داشت. در دوره ناطق نوری هم مجلس پنجم مجلس کارآمد بود. بنا در مجلس ششم بر تخریب نهاده شد و نگذاشتند، این مجلس کاری از پیش ببرد. با سیستم کنونی، مجلس نمی‌تواند به راس امور برگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز