اعتراض نروژی‌ها به ارتقای رادار شمالگان آمریکا

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۶:۰۶:۵۹
کد خبر: ۹۹۸۵۵۸
اعتراض نروژی‌ها به ارتقای رادار شمالگان آمریکا
درحالیکه سیستم راداری آمریکا در منتهی علیه شمال نروژ و درست در ۲۸ کیلومتری مرز روسیه در حال ارتقا است، محلی‌ها به شدت بابت آن احساس ناامنی می‌کنند و به آن اعتراض دارند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتقای این رادار آمریکایی در شهر "وردو" واقع در شمال نروژ باعث نگرانی و مخالفت‌هایی از سوی محلی‌ها شده است.

یکی از ساکنان محلی، این وضعیت را یک "نبرد محض" می‌داند و گفته که این تجهیزات آمریکایی احتمالا برای ایجاد اختلال در سیستم‌های هوانوردی و هواپیماهای روسی مورد استفاده قرار می‌گیرند: "این اقدامات برای شهر ما تهدید به حساب می‌آیند و واقعا وحشتناک هستند."

یکی دیگر از ساکنان با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ نفر در اطراف این رادار جدید ساکن هستند، گفته است: چطور می‌توانیم اگر ارتقای سیستم رادار آمریکایی صورت گرفت، از زندگی خود حفاظت کنیم؟ من زندگی تمامی ساکنان محلی را در معرض خطر و ناامنی می‌بینم.

در مقابل شهردار این شهر نروژی گفت: این سیستم راداری خاری در چشم روس‌هاست. از وزارت دفاع انتظار می‌رود تا اقداماتی را برای بهبود و امنیت در اطراف این سیستم راداری و تقویت اقدامات برای تخلیه ساکنان بیندیشد.

وزارت دفاع نروژ با اطلاع داشتن از اعتراض ساکنان گفته که با شهرداری برای رسیدگی به این مساله گفتگو می‌کند. این سیستم راداری برای حفاظت از امنیت نروژ و منافع ملی آن "ضروری" اعلام شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز