نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

امیدوارم مجلس یازدهم آتش‌زنی را در مجلس باب نکند/ مجلس یازدهم از قانون‌گذاری توسط دیگران، جلوگیری کند/ اصلاح‌طلبان در مجلس دهم جان فشانی کردند

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۰۷:۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۹۸۵۷۰
امیدوارم مجلس یازدهم آتش‌زنی را در مجلس باب نکند/ مجلس یازدهم از قانون‌گذاری توسط دیگران، جلوگیری کند/ اصلاح‌طلبان در مجلس دهم جان فشانی کردند
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مجلس یازدهم باید این باشد که بتواند مجلس را به رأس امور برگرداند و از قانون‌گذاری توسط دیگران، جلوگیری کند.

«قاسم میرزایی‌نکو»، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به صحبت‌های اخیر یکی از منتخبین مجلس یازدهم مبنی بر سوءاستفاده مجلس دهم از اختیار نظارت به عنوان ابزاری برای باج‌گیری از دولت به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: صحبت کردن در مورد مجلس دهم معیار، شاخص و سنجش می‌خواهد و بر همین اساس مجلس نهم را با مجلس دهم مقایسه کنند. لاریجانی در نطق اخیر خود در رابطه با طرح‌ها و لوایحی که انجام شده، سابقه آنها و مجموعه فعالیت‌های مجلس در زمینه‌های‌های اقتصادی و عمرانی و سایر زمینه‌ها صحبت کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: هر کسی که مدعی است و نسبتی را به مجلس دهم می‌دهد، خوب است که با شاخص، معیار و رفرنس حرف بزند، در برابر اینکه می‌گویند از ابزار نظارت برای باج‌گیری استفاده شده است، باید گفت اتفاقا مجلس دهم، تنها مجلسی است که در طول این ده دوره رئیس‌جمهور را مورد عتاب و خطاب قرار داده و 5 سوال جدی از او کرده که غیر از یک مورد، در مورد 4 سوال دیگر همه با هم رأی دادند، پس باج گیری نبوده است.

میرزایی‌نکو ضمن اشاره به حضور بسیاری از وزرا در مجلس دهم تصریح کرد: اگر می‌گویند باج‌گیری صورت گرفته، باید مصداقی بیاورند. در خصوص تعاملات میان مجلس و دولت، در عین حال که مجلس معتقد به حمایت از دولت بود و به فکر ریل‌گذاری در راستای پیش‌برد دولت بوده است اما تعارف هم نداشته و حرکت‌های آن‌چنانی کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام برائت از مخالفت با برجام خاطرنشان کرد: مجلس دهم مجلسی بوده که برجام را آتش زدند. البته من از این اقدام حمایت نمی‌کنم چراکه اقدام زشتی است و امیدوارم آنها دیگر برجام را آتش نزنند یا نمونه آتش زنی را در مجلس باب نکنند اما بروند و این اقدامات را ببینند. اتفاقا این آتش‌زنی و اینها را کسانی که منادی آن هستند، انجام دادند. ضمن آنکه اگر کسی باج‌گیری کرده بگویند کدام نماینده، از کدام طیف و مجموعه این کار را انجام داده است. در فراکسیون امید یک مورد از این باج‌گیری و خط و نشان نبوده است حتی جان فشانی که اصلاح‌طلبان برای رونق وضعیت اقتصادی و مسائل بین‌المللی دولت کردند، هیچ کسی نظیر آن را انجام نداده است و همه اینها، عملکردی است که وجود دارد. لذا اگر دوستان شاخصی را اعلام کنند آن وقت می‌شود جواب روشن‌تری به آنها داد.

میرزایی‌نکو در رابطه با ظرفیت و توانایی مجلس یازدهم در حل مسائل کشور اظهار کرد: اولویت مجلس یازدهم باید این باشد که بتواند مجلس را به رأس امور برگرداند و از قانون‌گذاری توسط دیگران، جلوگیری کند. باتوجه به اینکه منتخبین مجلس یازدهم توانستند تنها بخشی از رأی مردم را بیاورند اما به دلیل اینکه نماینده همه مردم در مجلس محسوب می‌شوند، باید خواسته‌های اصلی مردم را نمایندگی کنند. با عطف به توجه به خواسته مردم، اولین وظیفه منتخبین است که مجلس به جایگاه اصلی خود برگردد و از ایجاد حاشیه، جلوگیری کنند.   

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که در طول دوره مجلس دهم مجلس در رأس امور قرار نگرفت؟ یادآور شد: خیر در مجلس دهم یکسری مسائلی داشتیم که صحبت کردن در مورد آن نیاز به جلسه مفصل دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز