رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور تاجیکستان:

آمادگی داریم نیازهای تاجیکستان در زمینه کرونا را برطرف کنیم

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۷:۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۹۸۵۸۷
آمادگی داریم نیازهای تاجیکستان در زمینه کرونا را برطرف کنیم
رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت، بر ضرورت توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات فی مابین در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی» و امامعلی رحمان با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه رمضان و آرزوی قبولی عبادات دو ملت در این ماه، آخرین وضعیت روابط و همکاری های ایران و تاجیکستان را در بخش های گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و سختی ها و مشکلاتی که این بیماری برای اکثر کشورهای جهان بوجود آورده است، بر لزوم تلاش و تعامل مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری ها و انتقال تجربیات در راستای مقابله با این بیماری تاکید کردند.

دو طرف همچنین تلاش مسئولان دو کشور برای بازگشت روابط تجاری و اقتصادی فی مابین به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان و افزودند: دو ملت و دو دولت ایران و تاجیکستان همواره در کنار هم بوده و خواهند بود.

 دکتر روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در تولید کیت های تشخیص کرونا و دیگر تجهیزات مورد نیاز در مقابله با کرونا اظهار داشت: آمادگی داریم در حد توان، نیاز‌های تاجیکستان را به عنوان کشوری دوست و برادر در این راستا برطرف کنیم.

امامعلی رحمان نیز با تجلیل از موفقیت های کشورمان در مبارزه با بیماری کرونا و هدایت های داهیانه دولت در این راستا، گفت: گسترش بیش از پیش روابط و همکاری ها با ایران یکی از سیاست های کلیدی تاجیکستان در مناسبات خارجی است.

نظر شما