ترامپ:

برنامه سلامت دولت اوباما فاجعه بود

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۳:۴۰:۲۳
کد خبر: ۹۹۸۸۴۵
برنامه سلامت دولت اوباما فاجعه بود
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای پایان دادن به برنامه سلامت موسوم به "ObamaCare" اوباما کِر ادامه خواهد داد حتی با وجود آنکه برخی از اعضای دولتش همچون دادستان کل به طور خصوصی تاکید کرده‌اند که برخی بخش‌های این قانون باید در بحبوحه پاندمی کرونا حفظ شوند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روز از فرصت باقیمانده برای دولتش به منظور تغییر موضعش در پرونده دادگاه عالی که این قانون را به چالش کشیده، به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم به خدمات بهداشتی و درمانی تحت برنامه سلامت "ObamaCare" خاتمه دهیم. ما می‌توانیم مشابه برنامه سلامت اوباما را به شکل بسیار بهتری راه‌اندازی کنیم. برنامه سلامت ObamaCare بسیار فاجعه، ضعیف و بد بود که به ما رسید.  

ترامپ ادعا کرد: نظارت بهداشت و سلامت در دوره باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بسیار فاجعه بود و ما می‌خواهیم آن را خاتمه دهیم و یک سیستم نظارت بهداشت خوب ارائه کنیم، ما نظارت بهداشت عظیمی خواهیم داشت.

وی مدعی شد، برای تامین هرگونه نقض در کمک‌های پزشکی تلاش می‌کند و نتایج خوبی در مقابله با کرونا به دست آورده است.

ترامپ بهترین شاخص‌های مثبت در مسیر تعامل خوب دولتش با بحران کرونا را افتتاح کارخانه‌های تولید ماسک در این کشور اعلام کرد.

اگرچه ترامپ اعلام کرده که برخی از بخش‌های بسیار محبوب این قانون خدمات درمانی را حفظ می‌کند اما تاکنون هیچ برنامه‌ای ارائه نداده و موضع قانونی دولتش این است که این برنامه به طور کامل پایان یابد.

ترامپ به خبرنگاران گفت که دولتش به تلاش‌های خود برای پایان دادن به این برنامه ادامه خواهد داد.

اما دموکرات‌ها این تصمیم ترامپ را محکوم کردند. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در جریان نشستی با مقامات ارشد دولتی تاکید کرد که دولت باید مخالفت خود با برنامه سلامت ObamaCare را کنترل و برخی از بخش‌های این برنامه را حفظ کند.    

 

نظر شما