منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم:

جلسه زاگرس‌نشینان در اتاق بازرگانی و با هزینه شخصی برگزار شد/ هدف از برگزاری جلسه آشنایی منتخبین مجلس یازدهم با یکدیگر بود

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۵:۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۹۹۴۰۷
جلسه زاگرس‌نشینان در اتاق بازرگانی و با هزینه شخصی برگزار شد/ هدف از برگزاری جلسه آشنایی منتخبین مجلس یازدهم با یکدیگر بود
منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم با اشاره به جلسه زاگرس نشینان گفت: برگزاری جلسه زاگرس‌نشینان به پیشنهاد همه زاگرس‌‍‌نشینان برگزار شد که مصری، تاجگردون و احمدی کارهای مربوط به دعوت مهمانان را انجام دادند.

«شهریار حیدری»، منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم، در رابطه با جزئیات جلسه زاگرس‌نشینان که اخیرا با حضور جمعی از منتخبین مجلس یازدهم برگزار شده است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در این جلسه تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم و مدیران مناطق زاگرس شرکت کردند. در واقع فراکسیون زاگرس‌نشینان از ده سال پیش شکل گرفته که به مناسبت‌های مختلف مراسم برگزار می‌کند.

او در خصوص چرایی برگزاری این جلسه افزود: با توجه به اینکه از نظر جغرافیایی و فرهنگی میان زاگرس‌نشینان وابستگی وجود دارد، مسائل و مشکلات منطقه مدنظر این فراکسیون است. شیوه برگزاری جلسات هم به این صورت است که فراخوان می‌دهند و تعدادی از این منطقه، حضور پیدا می‌کنند و راه‌حل کلی، پیرامون مسائل و مشکلات داخلی با تاکید بر امکانات و استعداد زاگرس‌نشینان ارائه می دهند. در حقیقت هدف این بود که منتخبین مجلس یازدهم در قالب افطاری بیشتر باهم آشنا شوند.

منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم در رابطه با ترکیب حاضرین در جلسه و سخنرانان ادامه داد: در این جلسه زنگنه، تاجگردون، مصری و یکی، دو نفر دیگه سخنرانی کردند. مابقی منتخبین هم ضمن معرفی خود اعلام کردند که از کدام حوزه انتخابیه شرکت کردند. بنابراین آشنایی شکل گرفت که بعد هم افطار شد.

حیدری ضمن اشاره به مکان برگزاری جلسه زاگرس‌نشینان تصریح کرد: زاگرس‌نشینان شامل آذربایجان غربی تا هرمزگان و نوار جنوبی و جنوب غربی زاگرس می‌شود. این جلسه در تهران و در اتاق بازرگانی صنعت، معدن و تجارت که با هزینه شخصی کرایه کرده بودند، برگزار شد. برگزاری جلسه زاگرس‌نشینان به پیشنهاد همه زاگرس‌‍‌نشینان برگزار شد که مصری، تاجگردون و احمدی کارهای مربوط به دعوت مهمانان را انجام دادند.

این نماینده  منتخب مردم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به شرط نامزد نشدن رئیس مجلس برای انتخابات 1400 اظهار کرد: این یک نظر است و هیچ مبدا قانونی ندارد کمااینکه روسای مجالس گذشته کاندیدای ریاست جمهوری هم بودند و هیچ منافاتی هم نداشته است. اما در حال حاضر تعدادی از منتخبین این نگاه را دارند و پیش‌بینی می‌کنند که رئیس مجلس باید چهارسال در مجلس بماند. البته این قانون نیست اما نمایندگان در اظهار نظر آزاد هستند. در واقع رئیس مجلس و هر کدام از نمایندگان، می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری اقدام کنند و هیچ منعی هم ندارد.

حیدری در واکنش به تاکید برخی از مدعیان ریاست مجلس بر سابقه اجرایی خود، خاطرنشان کرد: داشتن سابقه اجرایی برای مدیریت مجلس حتما موثر است. سابقه کار اجرا و مدیریتی چه در سطح مجلس، دولت و سطوح مختلف مدیریتی در هر نقطه‌ای از کشور، قطعا در تصمیم‌گیری، تدابیر و مدیریت مجلس هم موثر است. منتهی رویکرد مدیریت مجلس متفاوت است چراکه رئیس مجلس و هیئت رئیسه، دستور امور را صادر می‌کنند همچنین طرح‌هایی که نمایندگان به هیئت رئیسه اعلام می‌کنند و هم اینکه لایحه دولت از طریق هیئت رئیسه در مجلس مطرح می‌شود، بنابراین جایگاه خاصی دارد اما این به معنی برتری داشتن نسبت به سایر نماینده‌ها نیست.

منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم در پایان یادآور شد: چه هیئت رئیسه، چه رئیس مجلس یک رای دارند و آن فردی هم که عادی نشسته است، صاحب یک رأی است. در واقع کار هیئت رئیسه مدیریت مجلس است و این جایگاه سخنگوی تصمیمات مجلس است. به هر صورت رئیس و هیئت رئیسه جایگاه ویژه دارند و می‌توانند در هدایت مجلس، طرح‌ها و لایحه‌ها نقش موثر و کلیدی داشته باشند. اما این دوره برخلاف دوره گذشته قرار است هیئت رئیسه و نمایندگان عادی در یک سطح، کار مدیریتی و اجرایی انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز