یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اجماع‌سازی در مجلس یازدهم دشوار خواهد بود/ در این مجلس بر سر ارکان تشکیل دهنده‌ مجلس آینده رقابت وجود دارد

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۰:۰۳
کد خبر: ۹۹۹۷۳۱
اجماع‌سازی در مجلس یازدهم دشوار خواهد بود/  در این مجلس بر سر ارکان تشکیل دهنده‌ مجلس آینده رقابت وجود دارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: از آنجایی‌که مجلس یازدهم چندقطبی است و عمده راه‌یافتگان فاقد تجربه سیاست‌ورزی هستند، فکر می‌کنم امر اجماع‌سازی دشوار خواهد بود و پیش‌بینی چند و چون آن بر خلاف اخباری که کم و بیش به گوش می‌رسد به سادگی میسر نیست.

«حسن رسولی»، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، درباره اختلافات درون جناحی اصولگرایان در مجلس یازدهم به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مجلس یازدهم همانند مجالس هفتم، هشتم و نهم مجلس یکدستی است‌. اکثریت مطلقی که در انتخابات اخیر که با مشارکت پائین برگزار شد، رای آوردند، در منظومه جریان اصولگرا جانمایی و تعریف می‌شوند. اما این یکدستی در مواجهه با جریان رقیب یعنی جریان اصلاحات است. 

رسولی درباره اختلافات احتمالی بین اصولگرایان در ماه‌های آینده، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اجماعی که در مرحله انتخابات بین بخش‌های مختلف اصولگرا صورت گرفت، در ماه‌های اول آغاز مجلس آینده و در جریان تعیین تکلیف ارکان مجلس، به رقابت‌های دورن‌جریانی تبدیل شود.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره یکی از تفاوت‌های مجلس یازدهم با مجالس پیشین عنوان کرد: یکی دیگر از وجوه تفاوت این مجلس با مجالس قبلی این است که در این مجلس بر سر ارکان تشکیل دهنده‌ مجلس آینده از ریاست مجلس تا هیات رئیسه و رئیس کمیسیون‌ها، منشی‌ها و کارپردازها، رقابت‌ها درون‌جریانی و جدی است.

او با بیان اینکه «قریب به دو سوم راه یافتگان به مجلس یازدهم فاقد تجربه پارلمانی هستند و اکثرا در حوزه اجرایی هم تجارب آنچنانی ندارد» تصریح کرد: پیش‌بینی اینکه کدامیک از این جریانات با محوریت قالیباف، حاجی بابایی، امیرآبادی، قاضی‌زاده هاشمی، آقاتهرانی، میرتاج‌الدینی، نیکزاد، میرسلیم و... موفق شوند، هنوز دشوار است. اسامی که برشمردم هر کدام به نمایندگی از یک مجموعه فکری و سیاسی درون جریان اصولگرا مدعی نقش‌آفرینی بیشتر در راهبری مجلس یازدهم هستند.

رسولی در پایان افزود: از آنجایی‌که مجلس یازدهم چندقطبی است و عمده راه‌یافتگان فاقد تجربه سیاست‌ورزی هستند، فکر می‌کنم امر اجماع‌سازی دشوار خواهد بود و پیش‌بینی چند و چون آن بر خلاف اخباری که کم و بیش به گوش می‌رسد به سادگی میسر نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز