نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

رئیس مجلس نباید سودای ریاست جمهوری داشته باشد/ انتخابات فراکسیون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حدود دو هفته اخیر برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۰:۴۲:۰۶
کد خبر: ۹۹۹۷۶۳
رئیس مجلس نباید سودای ریاست جمهوری داشته باشد/ انتخابات فراکسیون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حدود دو هفته اخیر برگزار شد
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست مجلس یک‌ساله است اما این روال نباید باشد که رئیس مجلس هم رئیس جمهور شود چراکه رئیس مجلس در حد یک قوه مستقل از قوه مجریه است.

«روح‌الله ایزدخواه»، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با محور برنامه‌های خود در مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بخش مهمی از برنامه‌ها مربوط به دو حوزه اقتصادی و اجتماعی است. در حوزه اقتصادی بحث تولید، اشتغال و راهبردهای صنعتی مطرح است و در زمینه اجتماعی بحث تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی را پیگیری خواهیم کرد.

او در رابطه با خصوصیات رئیس مجلس آینده تصریح کرد: رئیس مجلس باید در حوزه قوانین، فضای اجرایی کشور و مناسبات میان دستگاه‌ها و قوا از اشراف نسبی به سایرین برخوردار باشد. در بحث انتخاب رئیس مجلس باید برنامه‌های کاندیداها را شنید چراکه خیلی‌ها ادعای ریاست کردند اما برنامه‌ها و جهت‌گیری‌ها را باید بررسی کرد و بعد تصمیم‌گیری کرد.

ایزدخواه در رابطه با برخی گمانه‌ها مبنی بر اینکه تعدادی از مدعیان امروز ریاست مجلس، فردا مدعی ریاست جمهوری می‌شوند، تصریح کرد: ریاست مجلس یکساله است اما این روال نباید باشد که رییس مجلس هم رئیس جمهور شود چراکه رئیس مجلس در حد یک قوه مستقل از قوه مجریه است. ترجیح این است کسی که رئیس مجلس می‌شود، سودای رئیس جمهوری نداشته باشد و بتواند برای مجلس وقت بگذارد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از این جهت می‌گوئیم نباید حواسش به جای دیگر پرت شود که مجلس نیاز به اصلاحات زیادی دارد، هم فضای داخلی و هم ساز و کارهای مجلس باید اصلاح شوند. مجالس قبلی کم کاری‌های زیادی داشتند که این مجلس، باید آن کم کاری‌ها را جبران کند؛ لذا رئیس مجلس، باید وقت بیشتری بگذارد و اهتمام به خرج بدهد تا بتواند مجلس را هدایت کند، البته 290 نفر نماینده دیگر هم در این امر به او کمک می‌کنند.

ایزدخواه در پاسخ به اینکه برای عضویت در فراکسیون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام نامزدی کردید؟ خاطرنشان کرد: من کاندیدا نشدم. انتخابات دو، سه هفته اخیر صورت گرفت، از تهران 6 نفر و هر استانی به تناسب افرادی منتخب شدند که این فراکسیون را به طور موقت شکل بدهند و ساز و کار اجرایی آن را طراحی کنند که بعد از شروع کار مجلس، کار آماده باشد.

او در خصوص عملکرد فراکسیون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: این یک فراکسیون اکثریت است و همانطور که در همه مجالس‌ عرف بوده اکثریتی که رای آوردند، فراکسیونی تشکیل دادند و در راستای هماهنگی میان نمایندگان اقدام خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز