اعلام وضعیت قرمز کرونا در ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۰۷:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۲۵۰۶
اعلام وضعیت قرمز کرونا در  ایرانشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تردد زیاد و ازدحام جمعیت در بازار و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آمار ابتلا به کرونا را افزایش داده، به‌طوری‌که وضعیت این شهرستان را از نظر انتقال ویروس کرونا به قرمز نزدیک کرده و موجب نگرانی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدمهران امینی‌فرد اظهار داشت: بازار شهرستان ایرانشهر در سیستان و بلوچستان به اوج شلوغی و ازدحام جمعیت رسیده است.  تمامی مشاغل فعالند و دستفروشان بساط خود را در خیابان‌ها پهن کرده‌اند، در حالی‌که بیشتر کسبه، دستفروشان و مردم مسائل بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را رعایت نمی‌کنند و بدون دستکش، ماسک و موادضدعفونی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند، اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف است، زیرا آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان بیشتر مردم به روال عادی زندگی خود بازگشتند و تعداد اندکی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

وی افزود:  روند رو به رشد ابتلا به ویروس کووید ١٩ در جنوب استان ادعای تأثیر گرما بر این بیماری را رد می‌ند. ایرانشهر این روزها دمای بالای ۳۵ درجه دارد، اما شاهد پیک ابتلای بیماری در این منطقه هستیم.

امینی فرد گفت: همه ما در مهار و کنترل ویروس کرونا نقش مهمی داریم و نباید با انجام برخی رفتارها زمینه را برای پیک مجدد بیماری فراهم و شرایط را از وضعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم نگران‌کننده و پیچیده‌تر کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز