استاندار:

ترکمنستان از ظرفیت بندرچابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۰۹:۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۳۱۲۷
ترکمنستان از ظرفیت بندرچابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفیت بندر و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازی مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با حضور روسای نمایندگی وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: سیستان وبلوچستان بویژه چابهار ظرفیت‌های زیادی در زمینه تجاری، اقتصادی و بازرگانی دارد و یکی از مناطق متصل به آبهای آزاد بوده و نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

وی افزود: سیستان وبلوچستان سرزمین فرصت‌های مهم برای حضور فعالان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و دستگاه‌های اجرایی تمامی همکاری‌ها را برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان بویژه چابهار را تشریح و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیشتر فعالان اقتصادی ترکمنستان در این منطقه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را جهت انجام هماهنگی‌های لازم برای سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام می‌داریم.

غلام عباس ارباب خالص افزود: هیات‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدیدو فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بررسی خواهند کرد.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با انجام هماهنگی‌های لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور مقامات، سفرای برخی از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه شرقی در چابهار خواهیم بود.

حمیدرضا طوسی افزود: چابهار با ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی و دارا بودن بندر شهید بهشتی با هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا و منطقه آزاد با ده‌ها مزیت و فرصت سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

وی ادامه داد: نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار در طول چند سال اخیر زمینه حضور تجار، مقامات و مسوولان کشورهای مختلف در را فراهم کرده و تاکنون صدها هیات از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: تمامی همکاری‌ها برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی برداشته و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

نظر شما