استاندار:

۳۰ درصد حوزه مسوولیت عالی سیستان و بلوچستان برعهده بانوان است

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۷:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۳۴۸۴
۳۰ درصد حوزه مسوولیت عالی سیستان و بلوچستان برعهده بانوان است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ درصد حوزه مسوولیت عالی استان بر عهده بانوان است زیرا در حوزه مدیریت اقتصادی مسوولیت بانوان بیشتر از آقایان بوده که این امر می‌تواند در ارتقای شاخص‌های اقتصادی اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از شاخص‌هایی که در استان قابل اندازه‌گیری است نقش مدیریتی زنان بوده که در این امر رتبه دهم را داریم.
 وی گفت: در شرایطی که در بسیاری از زیرساخت‌ها عقب هستیم اما حضور تاثیرگذار زنان در انتخابات، شوراها و در بسیاری از مسوولیت‌هایی همچون شهرداری، بخشداری، معاون فرماندار، معاون مدیرکل، مدیرکل و معاونت استاندار را شاهد هستیم.
 استاندار  سیستان و بلوچستان گفت: یکی از سندهایی که تاکنون معطل مانده بود سند ارتقا وضعیت زنان استان است که امروز در نشست با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به تصویب رسید که می‌تواند در رشد و ارتقای جامعه تاثیر گذار باشد. 
وی بیان کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین آیتم‌های تاثیرگذار در توسعه محسوب می‌شود اما نیروی انسانی متأثر از آموزش خانواده و آموزش و پرورش و دانشگاه است.
موهبتی ادامه داد: مهمترین بخش آموزش، آموزش خانواده بوده و این آموزش متاثر از تربیت و حضور زنان در خانواده است.
وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی در اکثر جوامع اعمال می‌شود که این محدودیت‌ها جنسی و قومیتی بوده و یکی از مهمترین آن عدالت جنسیتی است که سبب شده بسیاری از کشورهای عقب مانده به جهت نوع تفکری که دارند از جامعه زنان که ۵۰ درصد ظرفیت شان را تشکیل می‌دهد نتوانند استفاده کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند آمایش استان که مدت طولانی معطل مانده بود در استان و در دفتر آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور تصویب شد که از آن به عنوان  یکی از بهترین سندهایهای آمایش منطقه نام برده شده است.
 وی افزود: در خصوص سند توسعه سواحل مکران نیز مطالعاتی انجام شده که این مطالعات نیز معطل مانده و با همت مدیران و شورای برنامه ریزی توسعه استان تکمیل و تصویب شد. 

موهبتی اظهارداشت: این مطالعات نقشه راه توسعه است و مدیران متناسب با آن می‌توانند نقش آفرین باشند و اولویت‌های استان را متناسب با آن تعیین کنند.
وی بیان کرد: در همین راستا موافقت نامه توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی نیز امروز با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده امضا شد که این موافقت‌نامه به ویژه برای بحث حاشیه نشینی در حاشیه شهرها تاثیر گذار است و معاونت رئیس جمهوری اعتباراتی را نیز برای اجرای آن اختصاص دادند.

 

 

 

نظر شما