استاندار سیستان و بلوچستان:

مرز «میلک» سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۷:۲۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۵۸۵۵
مرز «میلک» سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز «میلک» به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین‌ مرزهای این استان به زودی ساماندهی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در کار گروه ویژه مرز که با هدف ساماندهی مرز «میلک» در فرمانداری هیرمند برگزار شد، اظهار داشت: در مقاطعی از زمان به این‌مرز کم توجهی و نظارت جدی نشده که این امر روند ترانزیت و تجارت در این‌مرز را به کندی پیش می‌برد و منجر به گلایه مندی و نارضایتی بسیاری از صادر کنندگان و مسئولان کشور شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات دریافتی در نشست شورای تأمین مقرر شد تیمی در محل مرز مذکور مستقر و مشکلات این پایانه را بررسی کنند تا در کارگروه ویژه مرز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مبحث این نشست این بود که همه اعضا همراه و همدل بودند تا تجارت سالم را تسریع و تقویت کنند.

وی افزود: مرز میلک به عنوان مهمترین مرز خشکی سیستان و بلوچستان دروازه ورود کشور افغانستان برای رسیدن به آب‌های آزاد است.

موهبتی بیان کرد: در سند آمایش سرزمین ترانزیت و تجارت یکی از مهمترین مزیت‌های سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای آن دسته از مرزنشینان که می‌خواهند از مزیت مرز استفاده کنند فعال کردن بازارچه‌های مرزی در دستور کار قرار دارد و در همین راستا بازارچه مرزی «گمشاد» با رعایت اصول قانونی بازگشایی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تمامی خودروهای که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند متوقف و با رانندگان نیز برخورد خواهد شد و مجوز تیر پارک‌های متخلف هم باطل می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن تصمیمات این نشست و برخورد با اعمال فراقانونی مردم‌نتایج مطلوب تصمیمات را در آینده نزدیک خواهند دید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز