آمار مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۶۹۷ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۸:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۷۳۱۷
آمار مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۶۹۷ نفر رسید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزایش آمار مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان در ۱۰ روز گذشته بی سابقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، «سید مهدی طباطبایی»  اظهار داشت: همچنان آمار مبتلا به بیماری کرونا در حال پیشروی است و موارد تشخیص به این ویروس افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه 70 مورد جدید به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان اضافه شده است، ادامه داد: تنها 30 مورد جدید ویژه مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است و این مناطق در حالت هشدار قرار دارند.

طباطبایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون هزار و 697 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند، تصریح کرد: از این مجموع هزار و 30 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 326 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و 323 نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

وی با اعلام اینکه 88 نفر با داشتن تست آزمایشگاهی مثبت کرونا فوت کرده اند، افزود: افزایش موارد مثبت در 10 روز گذشته بی سابقه است و نشان دهنده گردش ویروس در سطح جامعه است و  لذا اهمیت فاصله گذاری اجتماعی را دو چندان می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان در دید و بازدیدهای فامیلی خودشان تجدیدنظر کنند و از حرکات خطرناکی همچون در آغوش گرفتن همدیگر و روبوسی پرهیز کنند.

طباطبایی ادامه داد: 80 درصد افرادی که آلوده به کرونا می شوند بدون علامت هستند و بیماری ضعیف دارند و تنها ناقل بیماری هستند.

وی افزود: گروه های پرخطر همچون کودکان، زنان باردار، بیمارانی قلبی و عروقی، دیابتی و سرطانی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز