عملیات ساخت بیمارستان‌های چابهار، ایرانشهر و زاهدان تسریع شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۱:۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۸۰۹۹
عملیات ساخت بیمارستان‌های چابهار، ایرانشهر و زاهدان تسریع شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در عملیات ساخت بیمارستان‌های چابهار، ایرانشهر و زاهدان با توجه به ضعف استان در زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی، وسعت سرزمینی و پراکندگی جمعیت و بروز بیماری‌های واگیر و نوظهور، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست امضای تفاهم‌نامه ساخت هشت پروژه ساخت مرکز آموزشی شبانه‌روزی متوسطه اول و احداث هشت پروژه مرکز آموزش بهداشتی که با حضور معاون وزیر بهداشت در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: شرایط و زیرساخت‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان نسبت به شاخص‌های کشوری بسیار پایین تر و ضعیف‌تر است و چه بسا اگر محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های ستاد استانی مقابله با کرونا و همکاری و همیاری خوب آحاد مردم در کنار مسوولان نبود قطعا روزهای بدی را در استان تجربه می‌کردیم.

وی افزود: با شیوع کرونا از کشور چین و احتمال شیوع این ویروس به کشور پاکستان و ورود به مرزهای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی‌ها در قالب جلسات قرارگاه زیستی استان قبل از ستاد ملی آغاز شد به طوریکه در بهمن بیش از ۱۶۴ مصوبه در راستای اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز نگرانی از روند صعودی ویروس کرونا در استان گفت: با توجه به اینکه در نوع گفتمان حاکم بر جامعه، شرایط این بیماری عادی جلوه داده می‌شود این موضوع نگران کننده است و این در حالیست که با کمک رسانه‌ها مردم باید همچنان حساسیت بیشتری داشته باشند.

 وی با بیان این‌که سرعت بیماریابی در سیستان و بلوچستان و تعداد بیماران نیازمند بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته و هیچ تضمینی در خصوص افزایش آمار بیماران در روزهای آینده نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سه بیمارستان آماده بهره‌برداری در شهرستان‌های سراوان، زابل و زاهدان داریم که نیازمند تجهیزات و تخصیص منابع اعتباری ویژه است.

موهبتی ضمن قدردانی از توجه خیرین استانی و کشوری در زمینه همکاری با مدیران دستگاه‌های اجرایی درحصوص اولویت‌ها و نیازسنجی‌های استان گفت: مجموعه خیرین در موسسه «هاسب» نقش آفرین بوده‌اند و در گام اول احداث هشت مدرسه شبانه روزی و هشت مرکز جامع سلامت را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در همه نقاط سیستان و بلوچستان غیر قابل احصاست اما به دلیل عمق محرومیت و فاصله شاخص‌های توسعه با متوسط کشوری نیازمند توجه و اقدامات بیشتری است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز این باور در بین همه مسئولان کشور ایجاد شده که سیستان و بلوچستان خط مقدم جبهه کشور در حوزه‌های امنیت، بهداشت و اقتصاد کشور است.

 وی افزود: انتظار داریم خیرین کشوری با گسترش دامنه فعالیت در امر تولید و اشتغالزایی که منجر به عزت آفرینی برای کشور است نیز ورود کنند و علاوه بر ارائه ایده‌ها و افکار سازنده شان به مسئولان استانی صاحبان سرمایه را نیز به سمت سرمایه‌گذاری در سرزمینی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری گنج پنهان است، سوق دهند.

موهبتی اظهارداشت: باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، دولت نگاه و توجه ویژهای به سیستان و بلوچستان داشته و این استان بالاترین رشد بودجه را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز