مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۴۷ هزار هکتار گذشت

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۴:۳۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۹۲۴۵
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۴۷ هزار هکتار گذشت
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۷ هزار و ۱۱۸ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، غلام‌حیدر زورقی اظهارداشت: ۵۱ هزار و ۸۴۷ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۹۵ هزار و ۲۷۱ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

او  با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان‌های نیکشهر با ۲۶ هزار و ۵۳۰ هکتار، ایرانشهر با ۲۱ هزار و ۶۵۵ هکتار و بمپور با ۲۳ هزار و ۵۶۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست گفت: تاکنون دیده بانی در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

او  افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز