آستان قدس رضوی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه امضا کرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۱۵۵۷
آستان قدس رضوی با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه امضا کرد
تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین آستان قدس رضوی، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری سیستان و بلوچستان با هدف توسعه همه جانبه کشاورزی، اشتغال مولد و معیشت پایدار جامعه روستایی سیستان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وزیر جهاد کشاورزی در آیین امضای این تفاهمنامه ضمن شکرگزاری برای امضای آن  تفاهمنامه در بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر کمک‌های شایانی به حوزه کشاورزی داشته و در این عرصه پیشرو بوده است و هرگاه مشکل و گرهی در بخش کشاورزی داشته‌ایم و دست یاری خود را به سوی آستان قدس دراز کرده‌ایم این نهاد به ما کمک کرده است.

کاظم خاوازی افزود: طرحی که امروز تفاهم‌نامه همکاری آن به امضا می‌رسد از عنایات ویژه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان بوده و ایشان همواره توجه بسیار ویژه و خاصی به بخش کشاورزی داشته و دارند و طرح‌هایی که امروز تفاهمنامه همکاری آن به امضا خواهد رسید هدیه‌ای از سوی ایشان به مردم سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان این که برای عملیاتی شدن پروژه‌های کشاورزی این تفاهمنامه هزینه‌ بسیار زیادی شده است ادامه داد: امیدواریم تحت عنایت حضرت رضا (ع) با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم گامی در راستای خوشحالی مردم نجیب سیستان و بلوچستان بردارید.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این آیین گفت: هرآنچه برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از آستان قدس رضوی ساخته باشد دریغ نخواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردمان خطه سیستان و بلوچستان افزود: سال‌های نخست آغاز خشکسالی در اواخر دهه ۷۰، رهبری معظم انقلاب دغدغه ای جدی برای رسیدگی به مسائل این منطقه داشتند و نسبت به پیگیری آنها به مسوولان وقت دولت دستوراتی را دادند که تحقیق و مطالعات منطقه‌ای در خصوص خشکسالی واقع شده صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سفر سال ۸۰ رهبری به استان سیستان و بلوچستان نیز ایشان ضمن حضور طولانی در آن منطقه و سرکشی به شهرهای مختلفی چون زابل، در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفتند که حاکی از توجه ویژه ایشان به این منطقه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تشریح راهکارهای پیش رو گفت: اولویت اقدامات آستان قدس رضوی، توجه به مناطق محروم به خصوص استان سیستان و بلوچستان است که معمولا بخش خصوصی به خاطر تأکید بر سود و منفعت تضمین شده، رغبتی برای ورود به این مناطق نشان نمی‌دهد.

مروی افزود: دومین اولویت ما این است که جای فعالیت‌های نهادهای دولتی را نگیریم یعنی  هر مجموعه دولتی به وظایف خودش عمل ‌کند و آستان قدس رضوی نیز به میزان توان و مقدورات آنچه از دستش ساخته باشد برای کمک به مجموعه‌های دولتی برای رفع مشکلات مردم انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها، هر آنچه در توان داشته باشیم برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به کار می‌گیریم زیرا مساله این منطقه اولویت اول ماست.

تولیت آستان قدس رضوی با برشمردن سه محور حل مسائل مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: حل زنجیره تأمین تولید، انتقال تجربیات و آموزش دادن به بومیان و نیز تهیه زمین برای آغاز فعالیت‌ها، سه محور اساسی برای شروع کار در این مناطق است که ما برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

مروی افزود: صدور مجوز برداشت به میزان یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از توجه خاص ایشان بر رفع مشکلات محرومان آن استان دارد و آستان قدس رضوی هم به تبع از رهبری معظم، در حد بضاعت و توان خود برای حل مشکلات این خطه در کنار نهادهای مسوول تلاش خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: مردم این مناطق بر گردن ما حق دارند و روز قیامت حقوق خود را از ما مطالبه خواهند کرد لذا دوشادوش مسوولان ذیربط به سهم خود هرچه بتوانیم در این مسیر انجام دهیم کوتاهی نخواهیم کرد.

 

نظر شما