باد و گردوخاک شعاع دید افقی در زابل را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۲۶۴۰
باد و گردوخاک شعاع دید افقی در زابل را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز وزش باد شدید در زابل سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمود دیانتی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از امروز بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای  شدید ۱۲۰ روزه تا جمعه در شمال استان ادامه دارد .

دیانتی اضافه کرد: وزش این بادها علاوه بر کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری شود و در تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل احتیاط شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قایق های تفریحی و صیادی تالاب هامون نیز تا جمعه در فعالیت های آبی خود احتیاط کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز