هجوم فراگیر ملخ‌های هندی و پاکستانی به مزارع بلوچستان

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۳۶۲۳
هجوم فراگیر ملخ‌های هندی و پاکستانی به مزارع بلوچستان
هجوم فراگیر ملخ‌های مهاجر و غیرمهاجر به مزارع بلوچستان ۶ ماه است نفس کشاورزان منطقه را بریده و روستاییان در بعضی نقاط با سنگ و چوب مهاجمان را از مزارعشان بیرون می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ملخ‌های مهاجر و غیرمهاجر از هند و پاکستان تا ملخ‌های بومی از همین‌جا در سیستان و بلوچستان، از آبان‌ماه 98 تاکنون 6 ماه است حمله‌ای فراگیر را به شهرهای مختلف از زاهدان و ایرانشهر و بمپور تا کنارک و چابهار و دشتیاری شهرهای شمال و جنوب را آغاز کرده‌اند.

غلام‌حیدر زورقی رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون در سطح 167 هزار هکتار از اراضی 15 شهرستان سیستان و بلوچستان مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده که شهرستان‌های نیکشهر، ایرانشهر، کنارک، بمپور، قصرقند و فنوج بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

سازمان کشاورزی می‌گوید هجوم ملخ‌ها حالا به اوج رسیده و امکاناتش برای این مبارزه فراگیر کفاف نمی‌دهد، در بعضی نقاط مانند جایی که ما برای تهیه گزارش رفتیم یعنی باغات میوه‌های گرمسیری روستای «گرم‌بیت و کهنانیکش» در شهرستان دشتیاری کشاورزان بدون سم با سنگ و چوب مهاجمان را از مزارعشان بیرون می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز