ثبت اختراع «آتل اسکلتی افزاینده کارائی ماساژ قلبی حین CPR» در زاهدان

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۴۶۵۴
ثبت اختراع «آتل اسکلتی افزاینده کارائی ماساژ قلبی حین CPR» در زاهدان
مسئول دفتر مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اختراع «آتل اسکلتی افزاینده کارائی ماساژ قلبی حین CPR» توسط کارشناس بیهوشی محقق و مخترع بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان ثبت و موفق به دریافت برگه سبز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، لیلی محمدی اظهار کرد: مسئول دفتر مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانم اطهره نذری پنجکی کارشناس بیهوشی شاغل در بخش اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) اختراعی با عنوان "آتل اسکلتی افزاینده کارایی ماساژ قلبی حین CPR"  را ثبت کرد.

وی ادامه داد: خستگی تیم درمان هنگام عملیات احیای قلبی ریوی یکی از عواملی ست که منجر به کاهش راندمان اپراتور و متعاقبا کاهش کیفیت ماساژ می شود.

وی افزود: ساختار طرح برای نخستین بار به گونه ای طراحی شده است که متناسب با ارگونومی بدن، توان فرد را طی فرایند CPR به میزان دو برابر افزایش دهد و هنگام استفاده از ابزار، قدرت به صورت تنظیم شده در یک نقطه متمرکز شود.

محمدی تصریح کرد:  از طریق مانیتوری که بر روی دستکش تعبیه شده و آلارم های صوتی و نوری به کار رفته در آن، میتوان تعداد و عمق ماساژ را مشاهده و در جهت افزایش یا کاهش اعمال نیرو اقدام کرد و بدین صورت این وسیله با افزایش کیفیت ماساژ قلبی به طور مستقیم در بازگشت بیمار به حیات نقش ایفا میکند.

گفتنی است: این مخترع خلاق بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان در حال ثبت دومین اختراع خود جهت دریافت برگه سبز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز