اشتغالزایی ۸۴ واحد صنعتی برای ۱۳۰۰ نفر در چابهار و دشتیاری

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۸۰۲۷
اشتغالزایی ۸۴ واحد صنعتی برای ۱۳۰۰ نفر در چابهار و دشتیاری
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: بیش‌از ۸۴ واحدصنعتی در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری برای یکهزار و ۳۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدرضا شایان  با بیان اینکه سه ناحیه صنعتی، یک شهرک صنعتی و یک مجتمع کارگاهی در چابهار و دشتیاری فعال هستند اظهارداشت: عمده واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در زمینه فرآوری صنایع شیلاتی فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت‌های تولیدی چابهار تولید شن و ماسه و مصالح ساختمانی است اکثر واحد‌های فرآوری موادمعدنی (شن وماسه) در منطقه دمبدف در شعاع ۳۰ کیلومتری این شهرستان استقرار یافته‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: یکی از بزرگترین نهاد‌های مدنی در هر کشوری اصناف هستند این نهاد‌ها توسط خود مردم اداره می‌شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذاری کالا‌ها نقش موثری دارند.

او بیان کرد: شهرستان‌های چابهار و دشتیاری دارای ۱۶ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف با سه هزار و ۵۹۶ واحد صنفی بوده که در بخش‌های توزیعی، خدماتی، خدمات فنی و تولیدی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

شایان با بیان اینکه بخش صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزائی دارد افزود: ایران با در اختیار داشتن منابع و ذخایر سوختی و همچنین دیگر مواد معدنی موردنیاز صنایع مختلف از کشور‌های غنی دنیا به شمار می‌آید.

او گفت: به طور کلی رسیدن به اتحاد و اتفاق نظر و اتخاذ شیوه‌های هماهنگ شده برای توسعه صنعتی اولین و مهمترین گام همکاری هر دو بخش دولتی و غیر دولتی است این پدیده مثبت و کارساز بر پایه همکاری و وحدت رویه ملی می‌تواند جهش کمی و کیفی فعالیت‌های تولیدی صنعتی کشور را به ارمغان بیاورد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار اظهارداشت: این شهرستان با توجه به قابلیت و مزیت نسبی منطقه‌ایی در زمینه کشت محصولات گرمسیری، کشاورزی و شیلات، استعداد ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن را دارد.

او  ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد صنایع موجود چابهار مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی و شیلاتی است البته یکی از مهمترین ظرفیت‌های منطقه بخش تجارت و فعالیت‌های تجاری بین‌المللی بوده و تلفیق بین صنعت و تجارت می‌تواند در توسعه منطقه و جذب سرمایه گذار نقس مهمی ایفا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز