رگبار باران در جنوب و باد در شمال سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۸
رگبار باران در جنوب و باد در شمال سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در این اداره کل، گفت: بعدازظهر امروز شرایط برای وقوع بارش های همرفتی در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری بیان کرد؛ بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای امروز و باشدت کمتر روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعدوبرق، با احتمال تگرگ و وزش تندباد موقتی در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان فراهم است.
وی افزود: با توجه به نوع بارش ها انتظار می رود بارش های پیش رو سبب سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی این مناطق شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.
حیدری اضافه کرد: با توجه به شاخص های همرفت، انتظار می رود در برخی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه اکید می شود در هنگام وقوع این شرایط از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خودداری شود.
 وی در بخش دیگری از تشدید وزش بادهای 120 روزه در شمال استان خبر داد و گفت: از سه شنبه بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان و با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان افزوده می شود به طوریکه موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی بویژه در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: علاوه بر خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می رود و دمای هوای در نیمه شمالی از سه شنبه بتدریج بین 3 تا 5 درجه کاهش می یابد.

 

نظر شما