استاندار سیستان و بلوچستان:

سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار باید با چشم انداز بلندمدت برنامه‌ریزی شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۸۴۹۶
سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار باید با چشم انداز بلندمدت برنامه‌ریزی شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر در منطقه باید با چشم انداز بلندمدت و افق نقل و انتقال ۸۶ میلیون تن بار در سال برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در نشست مربوط به چگونگی اتصال ریلی بندر شهید بهشتی، که با حضور احمدعلی موهبتی استاندار، مدیران ذیربط سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و مشاور مطالعاتی طرح برگزار شد، گزینه های مختلف مسیر ریلی و جاده‌ای و ابنیه و سایر تاسیسات مورد نیاز،  نظرات و گزارش های مختلف توجیهی و فنی و اقتصادی بررسی شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در انتخاب مسیر اتصال ریلی بندرشهید بهشتی، باید جامع نگری لازم از حیث فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، سهولت و بهره وری مناسب فعالیت های بندر لحاظ گردد.

موهبتی با بیان اینکه عبور ریل از داخل شهر قابل پذیرش نیست، بر ضرورت در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و بهداشت روانی پروژه و عدم تاثیر منفی تردد قطار بر آرامش جامعه محلی، شهر و کارگران و...  و دسترسی مطلوب مردم به ساحل تاکید کرد.

استاندار با اشاره به اینکه بهره‌وری مناسب از منابع اقتصادی و انسانی و نیز استاندارد سازه ها اولویت دارد، تاکید کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر منطقه باید با چشم انداز بلند مدت و افق نقل و انتقال 86 میلیون تن بار در سال برنامه ریزی شود.

نماینده عالی دولت گفت: زمین مسیر شش بانده بزرگراه بندر مشخص شده است و آماده تحویل به پیمانکار برای اجرا است.

موهبتی با تاکید بر اینکه بنادر چابهار و گوادر باید مکمل هم دیده شوند نه رقیب هم، گفت: زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و تاسیسات بندر باید با رویکرد توسعه تعاملات بین المللی به ویژه کشورهای همسایه در نظر گرفته شود.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد؛ هیاتی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان های ذی ربط، برنامه و بودجه و مشاور پروژه در موعد مقرر برای بررسی موضوع در محل و نقاط قوت و ضعف گزینه های مختلف در انطباق با مکان و جانمایی پروژه در چابهار حضور یابند.

همچنین مقرر شد مشاور طرح ظرف 10 روز از تاریخ این نشست، نسبت به به روزرسانی اطلاعات و داده‌های طرح اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز