مدیرکل پست جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۸۷۱۹
مدیرکل پست جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری مدیرکل پست جنوب استان خبر داد و گفت: نامبرده به همراه دو نفر دیگر به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته و دریافت رشوه ۱۳۵ میلیون تومان در بازداشت به سر می بردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام علی موحدی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۹۴۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ریالی ۱۲۵ میلیارد تومان  رفع تصرف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال نیز تاکنون در حوزه راه و شهرسازی جنوب استان، بیش از ۱۴ هکتار به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال رفع تصرف انجام شده است و در حوزه راه و شهرسازی شمال استان نیز ۶ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۵۳ میلیارد تومان رفع تصرف شده  است.

وی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی نیز در سه ماهه امسال ۱۷۴ هکتار  به ارزش ۳۲۸ میلیارد ریال رفع تصرف داشته ایم، در زاهدان در ایام نوروز نیز ۱۲ هزار متر مربع رفع تصرف صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: باتوجه به بیماری کرونا در راستای مقابله با متخلفان با همکاران سازمان تعزیرات حکومتی استان ۶۳۱ مورد بازرسی انجام گرفته که ۱۷۶ واحد متخلف اعلام شده  و برای انها پرونده تخلفاتی تشکیل و ۳۳۱ واحد تذکر گرفته اند.

از ابتدا امسال  تاکنون ۱۵۲ مورد گشت و بازرسی انجام شده است

موحدی راد بیان کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر در سال ۹۷ میزان کشفیات مواد مخدر توسط همه دستگاه ها بیش از ۲۲۱ تن بوده است، در سال ۹۸ کشفیات مواد مخدر بیش از ۲۸۵ تن بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۸۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: تعداد متهمین دستگیر شده حوزه مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار نفر بوده اند از ابتدای امسال تا کنون نیز بیش از ۲ هزار نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی در زمینه پلمپ چاه های غیر مجاز نیز گفت:  در سال گذشته ۳۴۲ چاه غیر مجاز در استان پلمپ شده است از ابتدای امسال نیز ۱۱ مورد چاه غیر مجاز در استان پلمپ شده است
وی گفت: با اقداماتی که در راستای پلمپ چاه های غیر مجاز صورت گرفته حجم بسیار زیادی آب صرفه جویی شده که تاثیر بسیاری در حل مشکل کمبود آب در استان داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در تشریح پرونده‌های مهم استان گفت: در جریان پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهر زابل تخلفاتی تعهد مازاد بر اعتبار، عدم اجرای آرای کمیسیون ماده 100، چند فقره اختلاس، تصرفات غیرقانونی در وجوه شهرداری، اختلاس در زمینه کسری قیر و مواد مشابه مطرح است که از متهمان آخرین دفاع اخذ شده و پس از اینکه ایرادات رفع شود برای رسیدگی به دادگاه ارسال می شود.

وی از دستگیری مدیرکل پست جنوب استان خبر داد و گفت: نامبرده به همراه دو نفر به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته و دریافت رشوه ۱۳۵ میلیون تومان در بازداشت به سر می بردند.

این مسؤول اضافه کرد: در خصوص پرونده مربوط به سوخت مرز نشینان نیز ۴ پرونده وجود دارد که در حوزه سوخت مرزنشینان مرز میلک احدی از فرمانداران سیستان و معاون اقتصادی سابق استاندار از متهمان هستند، پرونده بعدی مشارکت در پولشویی، تحصیل مال نامشروع، و مشارکت در اخذ رشوه است که پرونده در مرحله کارشناسی است و افراد با قرار وثیقه آزاد هستند.

موحدی راد افزود: در مورد پرونده مدیرکل جهاد کشاورزی سابق استان نیز، پرداخت رشوه به مبلغ۵۰ میلیون تومان، پرداخت رشوه ۳۳ میلیون تومان، پرداخت رشوه ۱۰ میلیون تومان و مشارکت در قاچاق سازمان یافته دام و موارد دیگری از جمله  اتهامات بوده که پرونده برای کارشناسی به سازمان بازرسی رفته و متهمین با قرار وثیقه آزاد هستند.

وی افزود: پرونده حوزه شیلات چابهار نیز شامل جعل اسناد دولتی، پرداخت رشوه، دریافت رشوه و اختلاس است که متهمان در مواردی سوخت را به نام صیادان می گرفتند و به استان های دیگر اسال می کردند که پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: پرونده فرماندار سابق سراوان نیز شامل اخذ رشوه ۳ میلیارد تومان است که کارشناس وزارت اطلاعات در حال حسابرسی اموال بوده و متهم با پرداخت وثیقه آزاد است.

وی گفت: پرونده مدیر آموزش و پرورش راسک نیز که به اتهام اختلاس ۵ میلیارد تومان و اختلاس توام با جعل بازداشت شده بود آماده آخرین دفاع متهم است که سپس پرونده به دادگاه ارسال می شود.

این مسؤول گفت: در موضوع پرونده شرکت نفت نیز معاون سابق امنیتی استاندار و یکی از فرمانداران منطقه سیستان بازداشت بودند و علت آن اختلاس ۱۲۱ میلیارد و  اخذ رشوه ۱۱۰ میلیون تومانی، تحصیل مال نامشروع و پولشویی است که پرونده در حال رسیدگی و متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند.

در پرونده شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز اختلاس، جعل، تبانی در قراردادها مطرح بوده که پرونده در اختیار دستگاه های امنیتی و انتظامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز