استاندار سیستان و بلوچستان:

حلقه‌های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۹:۳۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۴۰۷۴
حلقه‌های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حلقه‌های مفقوی در مسائل فرهنگی برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید توسط کارشناسان شورای انقلاب فرهنگی کشور شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در دیدار با هیأت نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی باید مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی را توسط کارشناسان خبره و متناسب با شرایط جغرافیایی و فرهنگی مناطق شناسایی کند.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ یک سری ویژگی‌هایی وجود دارد که دقت و رعایت کردن آنان بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق مسائل فرهنگی الزاماتی لازم است که از طریق تریبون‌ها، صدا و سیما، ساخت فیلم و نخبگان جامعه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: مسائل فرهنگی را باید متناسب با افراد جامعه تدوین کرد تا از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشد و بتوان به اهداف مدنظر رسید.

موهبتی تصریح کرد: اگر در سند فرهنگی کشور آحاد جامعه دیده نشوند این سند از اثرگذاری مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

وی بیان کرد: توسعه فرهنگی باید در تمام بخش‌ها رخ دهد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به دنبال این مسائل باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ یک مفهوم ظاهری نیست بلکه معنایی، رفتاری و کرداری است و باید به این مسائل توجه کرد.

وی افزود: برای نوشتن اسناد فرهنگی باید با بطن جامعه ارتباط برقرار کنیم تا بتوان به یک سند قوی و قابل اتکا دست یافت.

موهبتی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی باید به بطن یک مساله پی برد و از روی ظاهر نمی‌توان عمق یک مساله فهمید.

وی تاکید کرد: اسنادی که در حوزه فرهنگی کشور نوشته می‌شود باید از روی تحقیق و پژوهش باشد که اگر غیر از این بود نمی‌تواند در جامعه تأثیر چشمگیری داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه برخی از افراد در تدوین اسناد بویژه اسناد فرهنگی از روی شنیدن نه از روی تحقیق و دیدن عمل می‌کنند.

 

نظر شما