کاهش ساعت فعالیت مراکز خرید در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۴۸۸۱
کاهش ساعت فعالیت مراکز خرید در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روند فزاینده ابتلا در استان و افزایش موارد مثبت کرونا، مراسم غیر ضروری مانند عروسی و عزاداری حتما باید کاهش پیدا کند و به زودی آیین‌نامه کاهش ساعت فعالیت پاساژها و مراکز خرید ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: در ابتدای بحران کرونا جزو استان های پیشرو در محدود سازی ارتباطات و تحرکات جمعیتی بودیم و حدود ۱۰ روز قبل از سایر نقاط کشور تعطیلی بازارهای بزرگ را شروع کردیم. در تمام این مدت شاهد تلاش خالصانه و شبانه روزی در بهداشت و درمان بودیم و خوشبختانه مردم فهیم و با فرهنگ ما نیز این زحمات را می بینند و قدرشناس این تلاش های خالصانه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طولانی شدن همه گیری کرونا تا حدودی باعث شده است تا هم مردم و هم برخی از ارگان ها و سازمان ها احساس کنند که شرایط عادی شده است ولی انتظار می رود تا همه افراد و سازمان های مسئول همانند روزهای نخست در کنار نظام بهداشت و درمان باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان در ادارات شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار همچنان به قوت خود پا برجاست و دورکاری ۵۰ درصد از کارکنان به شهرهای خاش، سراوان و شهرستان های منطقه سیستان نیز تعمیم پیدا می کند و کارکنان در سایر شهرستان ها که وضعیت بهتری دارند هم  همچنان به صورت یک سوم دور کاری و دو سوم حضور فیزیکی در محل کار خود حاضر شوند.

موهبتی تاکید کرد: مسئولین دستگاه‌های اجرائی باید شرایط را به شکلی مدیریت کنند که هم فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ضروری مردم استمرار یابد و خدمت رسانی به مردم معطل نشود و هم شرایط برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی فراهم باشد.

وی گفت: استفاده از ماسک‌های تنفسی ساده در همه اماکن تجمعی ضرورت دارد. با این وجود استفاده از ماسک‌های فیلتر دار که موجب حفاظت از فرد استفاده کننده می‌شود فقط مختص مراکز درمانی است و استفاده از آن در ادارات و جلسات ممنوع است. در ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر هشدارهای لازم به مردم داده شد و همانگونه که  پیش بینی می‌شد، برگزاری تجمعات، مسافرت ها و خریدهائی که در آن زمان انجام شد، شرایط استان را به سمت افزایش موارد ابتلاء پیش برد. الان هم چنین وضعیتی داریم و اگر تجمعات و ترددهای غیر ضروری کاهش پیدا نکند در هفته‌های آتی باید انتظار موج های سهمگین‌تری از ابتلا و مرگ و میر را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ابتلاء به کرونا مایه ننگ نیست و ممکن است هر کسی به این بیمای مبتلا شود. پنهان کردن علائم بیماری هم سلامت خود فرد را به خطر می‌اندازد و هم به سلامت اطرافیانش آسیب می‌رساند. به همین دلیل همه افرادی که علائم بیماری را دارند بدون ترس و دلهره به مراکز درمانی و غربالگری مراجعه کنند و به دستورالعمل های بهداشتی و درمانی پایبند باشند.

موهبتی گفت: در بحبوحه مدییت بحران کرونا توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان هم مغفول نیست و خوشبختانه عضویت دو نفر از نمایندگان مردم استان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نوید بخش اتفاقات خوب و بزرگ در زمینه رفع کمبودها و توسعه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان در استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز