آمار ۱۸ تیرماه ؛

تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۶۴۷۷
تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان : در 24 ساعت گذشته 182 فردجدید به ویروس کووید19 مبتلا ونتیجه آزمایش آنها مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، طباطبایی تعداد کل مبتلایان در استان  را 8 هزار و 427 نفر عنوان کرد و افزود : این تعداد 5 هزار و 26 نفر از این تعداد در حوزه دانشگاه زاهدان ، هزار و 296 نفر در حوزه زابل و 2 هزار و 105 نفر نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

وی تعداد افراد فوت شده در اثر ابتلا به ویروس کووید 19 در 24 ساعت گذشته را سه نفر عنوان کرد و افزود : تاکنون 331 نفر در استان ، با نتیجه مثبت ابتلا به این ویروس فوت شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با اشاره به اینکه شیوع این ویروس بر روی خدمات واکسیناسیون ومراجعه مردم برای دریافت واکسن های فلج اطفال وسرخک اثر منفی گذاشته است از مردم حواست با مراجعه به پایگاهها و مراکز سلامت نسبت به واکسیناسیون کودکان زیر دو سال اقدام کنند.

طباطبایی افزود روند مبارزه با فلج اطفال و سرخک وسرخجه در استان ما با توجه به وجود کانون شیوع این بیماری ها در کشورهای همسایه شرقی خوب بوده است ولازم است تابا مشارکت شهروندان استان ادامه یابد.

وی ادامه  داد در صورتیکه بعلت عدم دریافت واکسن فردی دچار سرخک شود سیستم دفاعی بدن اوضعیف شده وآماده تهدید سایر بیماری ها می شود.

 

نظر شما