۱۶ نفر امسال در سیستان و بلوچستان غرق شدند

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۸۰۳۷
۱۶ نفر امسال در سیستان و بلوچستان غرق شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ نفر امسال براثر ناآشنا بودن به فنون شنا و بی‌احتیاطی در رودخانه‌های محلی این استان غرق شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رسول راشکی اظهارداشت: ۱۲ مورد حادثه غرق شدگی با ۲۱ نفر آسیب دیده در این مدت به نیروهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: از مجموع افراد دچار حادثه غرق شدگی در سیستان و بلوچستان ۱۶ نفر جان خودشان را قبل از رسیدن نیروهای امداد و نجات هلال احمر از دست دادند و بقیه با اقدام به موقع این جمعیت نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در این حوادث ۱۵۷ نجاتگر در قالب ۳۳ تیم عملیاتی بهمراه ۱۰ آمبولانس، پنج خودروی نجات و هفت خودروی کمکدار مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: این حوادث غرق شدگی سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان‌های چابهار، زابل، هیرمند، زهک و نیکشهر بوده که در آخرین حادثه چهار کودک نیکشهری براثر بی احتیاطی والدین در رودخانه محلی غرق شدند.

راشکی افزود: مهمترین علت غرق شدگی در دریا، رودخانه‌ها و محیط‌های آبی بی‌توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط‌های آبی بوده است.

وی بیان کرد: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی‌های چندین ساله مردم سیستان را مجبور به حفر چاه در بستر رودخانه‌ها کرده بود که هم‌اینک با جاری شدن آب در رودخانه‌ها این چاه‌ها نیز پر آب شده و افرادی که برای فرار از گرما تنی به آب می‌زنند گرفتار چاه‌های عمیق چند متری شده و در نتیجه جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: برخی افراد نیز بدون آشنایی به فن شنا وارد رودخانه‌ها می‌شوند که پس از گرفتار شدن در گل و لای کف رودخانه درخواست کمک می‌کنند که بعضا بقیه افراد همراه یا اعضای خانواده بدون آشنایی به فنون شنا و غریق نجات برای نجات وی به داخل آب می‌پرند که خود نیز گرفتار می‌شوند.

راشکی از شهروندان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت  هلال احمر تماس گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز