نخستین مرکز جامع «درمان و بازتوانی اعتیاد» در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۹:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۹۵۶۱
نخستین مرکز جامع «درمان و بازتوانی اعتیاد» در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید
با حضور مسؤولان، نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئوکنفراس، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، نخستین مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد در استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: سازمان بهزیستی در راستای درمان بهینه اعتیاد الگوی درمانی جدیدی بر اساس ترکیب مدلهای درمان و مداخله اعتیاد که در دو دهه اخیر در کشور اجرایی شده است ابداع نموده است . که حاصل آن مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد است.

عزیزالله جهان تیغ خاطرنشان کرد: در این مدل ، برنامه اختصاصی برای هر فرد و با توجه به شرایط زندگی بیمار و بمدت یکسال علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی نسبت به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار مداومت بر مراقبت بیمار مداخلات روانی – اجتماعی و پس از کسب مهارتهای حرفه ای لازم و توانمند سازی  و پیگیری شغلی می پردازد.

این مسئول گفت: این مرکز در فضایی به مساحت 3000 متر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال با ظرفیت درمانی در هر دوره 50 نفر و باتوان آموزش اشتغال در زمینه های تولید جوجه یک روزه ، عرق  گیری گیاهان دارویی، تولید ترشیجات خانگی ، خیاطی و پرورش گیاهان آپارتمانی احداث شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 7 مرکزگذری کاهش آسیب ، 10 مرکز سرپناه شبانه و تعداد 40 مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در سطح استان فعال می باشد که خدمات مربوط به پیشگیری و درمان اعتیاد را بر عهده دارند که با توجه ویژه ریاست سازمان بهزیستی کشور به استان در سال جاری نسبت به توسعه مراکز جاکع درمان در سطح استان اقدام خواهد شد.

 

نظر شما