شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان تا ۲۸ تیر ۹۹ از ۱۰ هزار نفر گذشت

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۰۹۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان‌وبلوچستان از ۱۰ هزار نفر گذشته است و اگر اوضاع به همین روال پیش برود، در آینده‌ای نزدیک متأسفانه در وضعیت بحرانی قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سیدمحمد هاشمی‌شهری گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سطح استان از ۱۰ هزار نفر گذشته است و اگر اوضاع به همین روال پیش برود، در آینده‌ای نزدیک متأسفانه در وضعیت بحرانی قرار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته با اضافه شدن ۴ مورد فوتی جدید، تعداد قربانیان این بیماری خطرناک در استان به ۳۸۰ نفر رسید؛ این عدد تنها شامل عزیزانی است که نتیجه آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شده، در حالی که عده زیادی در گوشه و کنار این استان، بدون آزمایش، جان خود را در اثر این ویروس از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: طی سه هفته گذشته، با تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان، کارمندان ادارات ملزم به دورکاری شده و در هر روز یک‌سوم نیروها حضور فیزیکی داشته‌اند؛ همچنین تأکید فراوانی بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شرکت می‌کنند و مجبور به ترک منزل هستند، باید فاصله ایمن با دیگران که حداقل ۱,۵ متر است را رعایت کنند. باید دقت داشت که همه گروه‌های سنی در معرض آلودگی و خطر بیماری قرار دارند، مگر اینکه بهداشت فردی و فاصله ایمن با دیگران را رعایت کنند.

هاشمی‌شهری اظهار کرد: شهروندان هنگام مراجعه به مراکز خرید و واحدهای صنفی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی در هنگام خرید، به همراه داشتن دستکش و ماسک در مراکز تجمعی و استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز