برنامه های هفته ازدواج امسال متفاوت برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۱:۴۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۱۴۰۶
برنامه های هفته ازدواج امسال متفاوت برگزار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : امسال هفته ازدواج که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در استان برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کرد زابلی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته ازدواج با اصحاب رسانه اظهار داشت : در سال گذشته جشن های ازدواج ، نمایشگاه ها و مشاوره ها بمناسبت هفته ازدواج در سرتاسر استان برگزار میشد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه هفته ازدواج بصورت مجازی برگزار میشود.

وی از فعالیت ۱۵۰ سمن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست وگردشگری و ... در این استان خبر داد و افزود:  ۱۱ سازمان مردم نهاد در سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی در زمینه ازدواج فعالیت می‌کنند و اکثر برنامه های هفته ازدواج توسط سمنها برگزار می شود . 

کرد گفت : سال گذشته  ۳۵۹ کارگاه ازدواج با موضوعات آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در استان برگزار شد و بیش از ده هزار نفر در این کارگاه ها شرکت نموده اند. 

با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برحسب اعلام سازمان ثبت احوال جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود، اظهارداشت: پارسال با شرکت یکهزار و ۷۰۰ نفر در این استان برگزار شد.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصیصی ویژه اصحاب رسانه، پنج کارگاه تخصصی ویژه ورزشکاران و هیات‌های ورزشی، ۱۱ جشنواره ازدواج، افتتاح پنج مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های زاهدان، چابهار و زابل و معرفی یکهزار و ۶۶۵ جوان برای مشاوره، ساخت چهار موشن گرافی و ۲ انیمیشن در زمینه مهارت‌های ازدواج را از مهمترین اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش طلاق در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های پیشگیری در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می‌شود.

کرد با قدردانی از عملکرد سمن‌ها در سیستان و بلوچستان در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: تولید ۷۹ هزار و ۳۰۰ عددماسک، سه هزار و ۳۵۰ عدد شیلد، تهیه و توزیع ۶ هزار و ۸۱۷ لیتر مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع ۱۱ هزار و ۳۸۴ بروشور و پوستر، تولید ۲۵۸ محتوا در فضای مجازی و تهیه و توزیع بیش‌از ۱۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از مهمترین اقدامات سمن‌ها در این حوزه بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز