استاندار سیستان و بلوچستان:

روابط ایران با پاکستان باید تقویت شود

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۱۸۶۵
روابط ایران با پاکستان باید تقویت شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دارای مشترکات دینی،فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای با یکدیگر هستند که همه دستگاه‌ها باید برای تقویت و توسعه این روابط تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی  در نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از طریق همسایگی با پاکستان با حدود ۴۰درصد از جمعیت جهان ارتباط دارد که این یک فرصت بیبدیل برای تامین نیاز بازارهای این کشورهاست.

 وی افزود: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند بنابراین باید با افزایش کیفیت خدمات و کوتاه کردن زمان فرایند صادرات، در جهت افزایش میزان صادرات به کشور پاکستان تلاش شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم و ساکنان دو سوی مرز، دارای قرابت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی فراوانی هستند که باید از این فرصت برای تامین منافع مردم دو سوی مرز به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

وی برای گفت‌وگو با مسوولان ایالت بلوچستان پاکستان در جهت تقویت مناسبات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعلام آمادگی کرد.  

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان هم گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی را از مطالبات مسوولان دو کشور بیان کرد.

حسین درویش‌وند بهره‌گیری از مرز و افزایش مبادلات مرزی و راه‌اندازی خط هوایی بین ایالت بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان را از مهمترین موضوعات موثر در گسترش روابط بین این دو استان همجوار ذکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز