اولین دستگاه جداکننده پلاسما در سیستان راه اندازی شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۰:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۴۷۱۰
اولین دستگاه جداکننده پلاسما در سیستان راه اندازی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: اولین دستگاه جداکننده پلاسما ویژه پایگاه انتقال خون زابل به تازگی فعال شده است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون زابل این کار انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، هادی میرزایی گفت: این دستگاه برای پلاسمادرمانی استفاده می‌شود، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به این نوع درمان پاسخ مثبت دادند و به همین دلیل این روش تا حدودی می تواند در روند درمانی این بیماران کمک کند.

به گفته این مقام مسئول، پیش از این نمونه افرادی که خون خود را برای پلاسمادرمانی اهدا می‌کردند به زاهدان ارسال و پس از جداسازی پلاسما از زاهدان دریافت می شد، با استفاده از این دستگاه بلافاصله پس از اهدای خون می توان برای جداسازی پلاسما اقدام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: یک دستگاه دیگر مربوط به جداسازی پلاسما در دانشگاه علوم پزشکی زابل وجود داشت که کارکرد آن متفاوت است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی سیستان لحظه به لحظه در حال افزایش است، تا چهارم مرداد ماه ۱۰۸ نفر فوتی داشتیم که ۵۳ مورد ثابت شده کرونا بودند و بقیه موارد مشکوک و منفی گزارش شد که رد کننده کرونا نیست، چون بیماری حاد تنفسی داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز