رونق تجارت مرزی اولویت دولت در سیستان و بلوچستان است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۴۰۰
رونق تجارت مرزی اولویت دولت در سیستان و بلوچستان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت:تلاش برای حل مشکلات سوختی کشاورزان، رونق دادن به اقتصاد و تجارت مرزی یکی از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بابک دین پرست در حاشیه بازدید از منطقه مرزی روتک خاش گفت: مرزنشینان سخت‌کوش و غیور سیستانی و بلوچ با ویژگی بیگانه ستیزی وفادار به اسلام و کشور بوده و علاوه‌بر انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، مراودت‌های فرهنگی و اجتماعی مقتدرانه از مرز‌های ایران اسلامی صیانت می‌کنند.

او در ادامه افزود: منطقه مرزی روتک خاش با ظرفیت بالای کشاورزی و تجاری از شرایط مطلوبی برای رونق دادن به اقتصاد و انجام کار‌های تجاری و صادراتی برخوردار است.

او بیان کرد: وجود افزون‌بر ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و حدود هشت هزار نخیلات در منطقه مرزی روتک از این حکایت دارد که نظام اسلامی ایران به مرز و ساکنان آن اهمیت می‌دهد و از این ظرفیت برای رونق تولید و اشتغال بهره می‌برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: تلاش برای حل مشکلات سوختی کشاورزان و کمک به تحقق شعار «جهش تولید» رونق دادن به اقتصاد و تجارت مرزی یکی از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است.
وی اظهارداشت: فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد جاده با کیفیت دسترسی به مرز از مطالبات به حق مردم منطقه مرزی روتک خاش بوده که با نگاه بلند دولت تلاش می‌شود از مشکلات مرزنشینان گره گشائی شود.
دین پرست بیان کرد: در سفر ۲ روزه و حضوری میدانی در سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت طرح‌ها و برنامه‌های محرومیت زدایی شهر‌های این استان و ظرفیت‌ها و مشکلات مرزی را در حضور استاندار، مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

شهرستان مرزی خاش در استان سیستان و بلوچستان که قطب مهم تولید انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی، قطب صنعت و معدن و گردشگری است ۱۲۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد.
مرز روتک از توابع بخش مرکزی خاش یکی از ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان است که تاکنون از آن به خوبی بهره برداری نشده و این منطقه استراتژیک برای کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ساکنان منطقه مرزی روتک در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای ایران و پاکستان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
تعاملات و ارتباطات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم و دولت در مرز‌های مشترک بسیار با اهمیت بوده و این امر به توسعه، رشد و آبادانی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساکنان نقاط مرزی کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در اولین روز از سفر خود به سیستان و بلوچستان سحرگاه امروز سه‌شنبه برای بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت زدایی منطقه بلوچستان عازم شهرستان‌های میرجاوه، سراوان، خاش و تفتان شد.

او در این سفر مشکلات تامین آب دشت‌های روتک و مک‌سوخته را بررسی و از بازارچه‌های مرزی جالق و کوهک سراوان و همچنین دشت سوران بازدید می‌کند.

نشست ارزیابی روند اجرای مصوبات محرومیت‌زدایی منطقه بلوچستان از دیگر برنامه‌های دین پرست به شهرستان‌های میرجاوه، سراوان، خاش و تفتان است که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

وی در بدو ورود به میرجاوه از زائرسرای امام رضا (ع) واقع در نقطه صفر مرزی این شهرستان بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز