ارتفاع موج در دریای عمان به ۳ متر رسید

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۴:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۷۰۷۸
ارتفاع موج در دریای عمان به ۳ متر رسید
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: با ادامه وزش بادهای موسمی در جنوب استان، بیشینه ارتفاع موج در دریای عمان به ۲.۹۰ متر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا سالاری فنودی اظهار داشت: همان طور که انتظار می رفت وزش بادهای موسمی بر روی دریای عمان به ویژه نواحی شرقی ادامه یافت و دریا مواج و متلاطم شد.

وی افزود: هم اکنون مقداری از شدت تلاطم امواج در دریا کاسته شده و ارتفاع لحظه ای موج در نزدیکی سواحل چابهار به 140 سانتی متر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: وزش باد و گرد و خاک نیز در سواحل سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی چابهار به 7000 متر کاهش یابد.

سالاری فنودی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان شرایط مواج دریای عمان به ویژه در مناطق شرقی ادامه دارد به طوریکه ارتفاع موج در به حدود 2 تا سه متر می‌رسد.

وی گفت: با توجه به شرایط مواج دریا توصیه می شود فعالیت های دریایی به ویژه برای شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با بیان اینکه وزش باد و گردوخاک پدیده دیگر سواحل جنوب استان در سه روز آینده است، افزود: انتظار می رود بیشینه سرعت باد در نواحی شرقی دریای عمان به حدود 36 کیلومتر بر ساعت برسد و شعاع دید افقی در نقاط مستعد به حدود 7 کیلومتر کاهش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز