وزش باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زهک را درنوردید

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۴:۲۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۷۰۷۹
وزش باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زهک را درنوردید
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زهک به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در این شهر را به هفت هزار متر کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن بستانی اظهارداشت: امروز نیز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در پنج شهرستان شمال استان ادامه داشت اما برخلاف گذشته این بار سرعت باد در زهک از شدت بیشتری برخوردار بود.
وی ادامه داد: در زابل و هامون نیز امروز بیشینه سرعت باد به صورت مشترک به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد.
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به هشت هزار متر کاهش داد، افزود: هم‌اینک سرعت وزش باد در زابل حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا شنبه پیش رو وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
بستانی گفت: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر روی می‌دهد به نحویکه در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز