موج جدید مونسون در راه سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۴:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۷۷۹۱
موج جدید مونسون در راه سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: موج جدید بارش‌های مونسون از بعد از ظهر امروز در استان فعال می‌شود که عمدتاً ارتفاعات نیمه جنوبی و مرکزی استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: بارش‌های این سامانه رگباری است که احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها تا اواخر دوشنبه ادامه داشته باشد. توصیه می‌شود مردم در طول این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود از اواخر دوشنبه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

حیدری گفت: وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی، غرب و نوار شرقی استان روی می‌دهد. توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب شود و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز