نخستین دوره طرح آوای ورزش در همسایگی به صورت مشترک در پنج نقطه شهرستان زاهدان اجرایی می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۴:۲۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۷۷۹۹
نخستین دوره طرح آوای ورزش در همسایگی به صورت مشترک در پنج نقطه شهرستان زاهدان اجرایی می شود
جلسه برنامه ریزی طرح آوای ورزش در همسایگی و همچنین پویش سراسری آماده باش در محل سالن کنفرانس دهکده ورزشی المپیک شهرستان زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ،مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه اظهار داشت: این طرح همگانی به صورت پایلوت در سیستان و بلوچستان و پنج استان کشور در دستور کار قرار دارد که ورزشکاران از بالکن های خانه و فضای باز مجتمع های مسکونی می توانند به فعالیت گروهی بپردازند.

ادهم کرد با بیان اینکه به علت شیوع کرونا و تعطیلی ایستگاه‌های ورزش شهروندی، تحرک اجتماعی بسیار کاهش یافته است خاطرنشان کرد: فقر حرکتی باعث شده تا افزایش وزن، چاقی، فشار خون و دیابت در کمین شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: این طرح ورزشی از 14 مردادماه به مدت 3 هفته فعال است که پس از برطرف شدن مشکلات بعد از ایام محرم به صورت دائمی ادامه می یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه آوای ورزش در همسایگی، سه روز در هفته و در بازه زمانی حدود یک ساعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزشهای همگانی استان و سازمان ورزش شهرداری زاهدان اجرای خواهد شد که پیشنهاد تمرین آن براساس توافق اهالی مجتمع مسکونی و با در نظر گرفتن کمترین مزاحمت انجام می شود.

ادهم کرد، اهداف آوای ورزش در همسایگی در راستای ارتقای سلامتی و نشاط اجتماعی با رویکرد ورزشی برشمرد و افزود: تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، ارائه سرگرمی مفید و کاهش احتمال برای سرگرمی های آسیب زا و امکان ایجاد مشارکت های سازمانی و ارگانی را از اهداف دیگر این برنامه عنوان کرد.

وی در خصوص پویش سراسری آماده باش نیز یادآور شد: این طرح یک آماده باش کامل برای مقابله با ویروس کرونا است و در دوران شیوع ویروس کرونا ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تشویق قرارگرفت که در واقع به علت همت مربیانی بود که بصورت مجازی، بسیار زیبا و مردمی تمرینات ورزشی را به انجام می رساندند.

لازم به ذکر است؛ در جلسه برنامه‌ریزی طرح آوای ورزش در همسایگی و پویش سراسری آماده باش، رئیس هیات ورزشهای همگانی استان توضیحات لازم در خصوص چگونگی اجرای این طرح را برای حاضرین تشریح کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز