حدود ۳۵۸ هزار تن کالا از ۲ پایانه مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۹:۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۸۶۸۲
حدود ۳۵۸ هزار تن کالا از ۲ پایانه مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه ناوگان باری امسال ۳۵۷ هزار و ۸۲۳ تن کالا را از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه این استان صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲۷۸ هزار و ۹۴۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۷۸ هزار و ۸۷۵ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است.

او با بیان اینکه مواد غذایی، سیمان، موادسوختی، گازمایع، قیر و هیدروکربن عمده کالا‌های صادراتی این مدت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک بودند، افزود: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط با کشو‌های همسایه و توسعه اقتصادی منطقه‌ای است، این اداره کل به منظور افزایش داد و ستد مرزی و گسترش همکاری متقابل اقتصادی با کشور‌های افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پایانه‌های مرزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۱۶۲ هزار و ۹۴۸ تن کالا با ۷ هزار و ۱۴ دستگاه از طریق پایانه‌های مرزی این استان ترانزیت شده است.

باقری با اشاره به حمل و نقل داخلی کالا در سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۹۸ تن کالا با ۷۷ هزار و ۸۵ سفر ناوگان باری در این مدت در استان جابجا شده است.

او ادامه داد: این حجم از کالا بوسیله ۶۳ شرکت حمل و نقل داخلی کالای سیستان و بلوچستان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه مواد نفتی، سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالا‌های حمل شده سیستان و بلوچستان در مدت مذکور بوده است، گفت: شهرستان زاهدان با ۶۲۱ هزار و ۴۱۳ تن معادل ۴۹ درصد کل بار جابجا شده، بیشترین میزان حمل بار داخلی در حوزه این استان را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هم اینک ۹ هزار و ۵۲۰ راننده، ۶ هزار و ۷۳۲ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۳ سال و همچنین ۶۹ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، سه پایانه عمومی بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان تحت نظارت این اداره کل در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالا فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز