جشن هفتاد وچهارمین سالروز استقلال پاکستان در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۲۱:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۳۸۵۶
جشن هفتاد وچهارمین سالروز استقلال پاکستان در زاهدان برگزار شد
پاکستانیهای مقیم زاهدان طی مراسمی با حضور سرکنسول پاکستان در زاهدان، با اهتزاز در آوردن پرچم خود هفتاد و چهارمین سالروز استقلال کشورشان از هند را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، امروز جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ برابر با ۱۴ اوت ۲۰۲۰ کارکنان سرکنسولگری پاکستان در زاهدان با برگزاری مراسم جشن و احتزاز پرچم هفتادوچهارمین سالروز استقلال این کشور را جشن گرفتند. در جریان این مراسم سرکنسول محمد رفیع پیام های عمران خان و نخست وزیر و عارف علوی ریاست جمهوری پاکستان را به شرح زیر قرائت نمود.

عمران خان: من هفتادوچهارمین سالروز استقلال کشور را تبریک گفته و اعلام می دارم که به تعهدمان در پیگیری آرمان های پدر سرزمینان ادامه خواهیم داد،امروز به همه آنهایی که برای دستیابی به سرزمینی مستقل جان نثاری کردند ادای احترام میکنم. مه در طول هفت دهه گذشته همواره با چالش های زیادی از قبیل تروریسم،بلایای طبیعی، بیمارهای واگیر مواجه شده ایم اما ملت ما برای حراست و پایداری از حاکمیت سرزمین خود همواره متحد و مصمم بوده است. ما مجدد برای  مقابله باهرگونه چالشی علیه حفظ اتحاد، نظم و قانون عزم مصمم خود را جزم خواهیم نمود. ما در تلاش برای دستیابی به سونوشت خود با سخت کوشی و اراده ی مصصم تلاش خواهیم نمود تا در کشور نظامی برپاو کنیم که مطابق با اهداف و ارمان های استقلال آن باشد.

ما در تلاش برایجاد نظامی براساس حاکمیت قانون خواهیم و بود و الگوی ما ریاست مدینه اسلامی هست. امروز همچنین ما هبستگی خویش را با مردم کشمیر اشغالی که بیشتر از یک سال است در حکومت نظامی به سر می برند اعلام می کنیم و مجدد اظهار می کنیم تا زامانی که انها به هدفشان برسند در کنار انها خواهیم بود. به امید روزی که پروردگار تلاش های ما به موفقیت در راستای اعتلای اهداف پدرانمان که پایه گذاران این سرزمین بودند تبدیل کند و به برادرمان در کشمیر اشغالی آزادی عطا بفرماید.

پیام عارف علوی رئیس جمهور پاکستان:

من هفتادوچهارمین سالگرد استقلال کشور را به هموطنانم تبریک می گویم. امروز یادآور جان نثاری های پدرانمان هست که تحت فرماندهی قائد اعظم محمد علی جناح هست. امروز موقعیتی برای تجرید میثاق و ادای احترام به تلاش های قهرمانانه پدارانمان و کارگارانی هست که جنبش پاکستان را بنیان نهادند.

برخلاف گذشته امسال روز استقلال در شرایط خاصی برگزار می شود در حالیکه تمام جهان به علت شیوع ویروس کرونا از لحاظ بهداشتی و اقتصادی و آموزشی تحت تاثیر قرار گرفته و با دورانی سخت مواجه است. این بیماری واگیر چالش بزرگی بوجود آورد که خوشبختانه کشور از طریق ایجاد قرنطینه بر آن غلبه کرد. ما چنین چالش هایی را مانند زلزله و سیل سال ۲۰۰۵ هم تجربه کرده ایم. من به پزشکان و کادر درمان که برای نجات جان  مردم تلاش می کنند ادای احترام می کنم و همچنین از نقش رسانه ها و مراجع انتظامی و علما درخصوص اطلاع رسانی درباره کووید ۱۹ تشکر می کنم.

همانطور که روز استقلال را جشن می گیریم نباید برادرانمان در کشمیر تحت اشغال هند که در معرض شدیدترین خشونت ها قرار دارند را فراموش کنیم.

هند با ایجاد حکومت نظامی از ۰۵ اوت ۲۰۱۹  و نیز کشتار مسلمانان بی گناه  در طول دهه های اخیر همواره حقوق بشر را مورد تجاوز قرار داده است. هند اقلیت مسلمانان را مورد هدف قرار داده و به دنبال اشاعه تفکر هندو در آن کشور هست که بطور معکوس باعث ایجاد نفرت علیه حکومت آن شده است.من به مردم کشمیر اطمینان میدهم پاکستان از احقاق حق آنها همانطور که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده حمایت خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز