به مناسبت هفته دولت:

۴۹ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان تجهیز شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۰:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۷۵۰۳
۴۹ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان تجهیز شد
رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹ خانه ورزش روستایی با اعتبار افزون‌بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت با ارسال اقلام ورزشی تجهیز شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدامیر براهویی اظهارداشت: این کاروان با عنوان پاسداشت مدافعان سلامت و با حضور عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی از زاهدان راهی نقاط سراسر استان شد. 

وی افزود : خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد و افزود: با توجه به تلاش‌های اداره‌کل ورزش وجوانان تعداد خانه ورزش روستایی استان از ۲۵۶ خانه امروز به ۳۰۵ خانه افزایش یافت.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید بوده که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

وی گفت: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای این استان می‌شود.

براهویی خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز