سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۸:۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۲۴۵۵
سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کل ذخایر مس شناسایی شده در این استان تا کنون بیش از ۱۸ میلیون تن است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، داود شهرکی اظهارداشت: فلز استراتژیک مس بخش عمدهای از مشکلات حوزه صنعت در کشور را به دوش می کشد.

وی گفت: بخش معدن می تواند یکی از بخش های پیشران و مهم در اقتصاد سیستان و بلوچستان باشد به طوریکه با متحول شدن این بخش سایر بخش های صنعتی و اقتصادی این استان نیز فعال می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان یکی از استان های ثروتمند در بسیاری از ذخایر موادمعدنی نظیر مصالح ساختمانی، سنگ های تزیینی و نما، منیزیت و آنتی موان در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخش معدن در سیستان و بلوچستان می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کند.

شهرکی با اشاره به ظرفیت های معدن مس تمین سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس تمین با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد ریال اشتغالزایی ۱۰ نفر از مردم منطقه را به همراه داشته است.

وی ادامه داد : این معدن در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان قرار دارد و استخراج اسمی سالیانه از این معدن بر اساس پروانه بهره برداری یکهزار تن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: کارخانه صنایع معدنی این معدن نیز در بخش لادیز دهستان سیاه جنگل تمین و در محل روستای لهرمبا در زمینی به زیربنا ۶۷۰ متر مربع به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ایجاد اشتغال ۱۵ نفر با تولید محصول کنسانتره مس اکسیدی با ظرفیت ۴۲۰ تن در سال در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با اتمام طرح توسعه این واحد برای بیش از ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز