استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

آموزش و پرورش نیازمند جنبش همگانی

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۸:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۱
آموزش و پرورش نیازمند جنبش همگانی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حوزه آموزش و پرورش نیازمند یک جنبش و نهضت همگانی است زیرا رسیدن به اهداف مطلوب به تنهایی ممکن نبوده و همه افراد جامعه باید احساس مسوولیت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد علی موهبتی در سی و چهارمین نشست اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور رهبر معظم انقلاب، وزیر آموزش و پرورش و استانداران سراسر کشور برگزار شد،اظهار داشت: برای اثرگذاری سند تحول در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، نیازمند همراهی، همدلی و تعامل بین عناصر گوناگون مانند معلمان، دانش‌آموزان، اولیا، مسوولان و همه دلسوزان تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در سیستان و بلوچستان رخ داده و این جنبش همگانی در حال شکل گیری است اما این روندکافی نبوده و در این مسیر  باید شتاب فزاینده‌ای رخ دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خیرین در سال ۹۱ حدود ۲ میلیارد تومان، در سال ۹۲ بیش از چهار میلیارد تومان و در سال گذشته  نیز با ۱۰۸ میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری نقش ایفا کرده‌اند.

وی گفت: دولت در حوزه آموزش و پرورش توجه جدی داشته به طوریکه در سال ۹۲ رقم ۲۹ میلیارد تومان اعتبار ساخت و ساز در حوزه مدرسه سازی در این استان هزینه شده و در سال ۹۸ این رقم به ۴۳۰ میلیارد تومان تخصیص افزایش و در سالجاری نیز به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار مترمربع بنا به کمک خیرین و دولت در حوزه مدرسه سازی ساخته شد که  در سال ۹۷ این عدد به حدود ۶۰ هزار مترمربع و در سال ۹۸ به ۸۳ هزار متر مربع رسید.
موهبتی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵۰ هزار مترمربع در حوزه مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: این ارقام نشان دهنده جهش و حرکت بزرگی در حوزه مدرسه سازی است اما این مهم به تنهایی کافی نبوده و آموزش و بویژه پرورش تنها با مدرسه سازی محقق نمی‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در حوزه آموزش و پرورش به هر فرد چه در جایگاه معلم، چه در جایگاه دانش‌آموز و چه در جایگاه مسوول اداری که کوتاهی و در حق آموزش و پرورش جفا کند نباید رحم کرد.
وی ادامه داد:با فرهنگ‌سازی این موضوع، طرح‌ها به منصه ظهور خواهند رسید و خیرین نیز در کنار مدرسه سازی در ایجاد این جنبش و فرهنگ‌سازی  بسیار اثرگذار هستند.

موهبتی با بیان اهمیت جنبش تامین ابزار و امکانات آموزش مجازی در کنار نهضت مدرسه سازی و فرهنگ سازی در آموزش و پرورش ادامه داد: اگر فردی به تنهایی توانایی ساخت یک مدرسه را ندارد اما با ایجاد این فرهنگ و جنبش  که خانواده‌ها فراهم کننده ابزار و لوازم آموزشی فضای مجازی از جمله تلویزیون، تبلت و موبایل برای این دانش‌آموزان نیازمند هستند نقش اثرگذاری خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز