بیش‌از ۲.۵ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۳:۵۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۴۹۵۵
بیش‌از ۲.۵ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۲ تن و ۶۳۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی در شهرستان‌های ایرانشهر و سراوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار محمد قنبری اظهارداشت: ماموران مبارزه با موادمخدر ایرانشهر و سراوان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند شناسایی کردند.

وی افزود: بامداد روز گذشته ماموران انتظامی سراوان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا  و ۲ دستگاه پژو پارس در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه "گشت" این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات و با اقدام به موقع مأموران سه تن از قاچاقچیان دستگیر و  در بازرسی از خودروهای آنها یک تن و ۹۷۰ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد افیونی شامل یک تن و ۹۴۱ کیلو و ۷۰۰گرم  تریاک،۱۹ کیلو هروئین و ۱۰ کیلو شیشه به همراه سه قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی به دست آمد.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، عصر روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، یک تیم دیگر از  این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پژو پارس در مسیر خاش – بمپور در حال انتقال مقادیر قابل توجه مواد بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: قاچاقچیان با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت ماموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، پلیس مبارزه با موادمخدر با تلاش و سرعت عمل خود چهار تن از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی ۶۶۸کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک  به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام هر ۲ تیم این باند سازمان یافته در مجموع ۲ تن و ۶۳۸ کیلو و ۹۰۰گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز