۴۷۴ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷۸
۴۷۴ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۴۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی به استان اختصاص که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت که این نشان دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی و دولت به این خطه از ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی در آیین گشایش مدرسه شهدای ایران خودرو روستای دایی آباد شهرستان زاهدان اظهارداشت: در سال ۹۲ مجموع کمک خیران در امر مدرسه سازی در این استان چهار میلیارد تومان بود اما این رقم در سال ۹۸ به ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده است.
وی همچنین به مجوز جذب ۱۳ هزار نیرو در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجوز جذب چهار هزار نیروی دیگر در آموزش و پرورش استان نیز به تازگی صادر شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان به افزایش اعتبارات مدرسه سازی در استان در دوران دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: ۲۲ میلیارد تومان سال ۹۲ در عرصه مدرسه سازی به این استان اختصاص یافت که با توجه به مشکلات، ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد اما در سال ۹۸ این رقم به ۴۷۴ میلیارد تومان افزایش یافت و تخصیص آن نیز ۱۰۰ درصد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فاصله شاخص‌های استان با کشور هنوز خیلی زیاد است نباید به اقدامات انجام شده مغرور شویم و باید بیش از این برای رفع محرومیت‌های منطقه تلاش کنیم.

موهبتی با بیان اینکه نقش آفرینی سیستان و بلوچستان در فعالیت اقتصادی ایران خودرو صفر است، خاطرنشان کرد: طبق قول مدیر عامل ایران خودرو قرار شد تا لیست قطعات مورد نیاز این شرکت به سازمان صنعت، معدن و تجارت داده شود تا قطعه سازان استان در تولید قطعات مشارکت کنند.
وی  ادامه داد: هر کدام از قطعه سازان که بتوانند متناسب با استانداردهای موجود قطعات مورد نیاز این کارخانه را فراهم کنند ایران خودرو طی یک قرارداد پنج ساله با همان قیمتی که این قطعات را وارد می‌کنند از قطعه سازان استان خرید می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروه صنعتی ایران خودرو بخش اعظمی از اشتغال کشور را در اختیار دارد و با ۳۰هزار میلیارد تومان سرمایه برای ۲۲۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی اظهارداشت: ۲۴ شرکت در مجموعه ایران خودرو و ۸۰ شرکت وابسته به این مجموعه در کشور به تولید قطعه مشغول هستند. 
موهبتی تصریح کرد: این مجموعه در راستای انجام مسوولیت اجتماعی اقدام به ساخت یک باب مدرسه در این استان کرده که امیدواریم این اقدام سرمنشا خیر و برکت و مشارکت بیشتر این مجموعه در عرصه‌های اشتغال آفرینی و صنعت در منطقه شود. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: مدرسه سازی در مناطق محروم کشور یکی از مسوولیت‌های اجتماعی این مجموعه است که با هدف تربیت نیروی انسانی و ارتقای شاخص‌های آموزشی انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز